۲
فیاضی در گفتگوی اختصاصی با «تعادل» مطرح کرد:

دولت مطالعه علمی بر مسائل اقتصادی کشور ندارد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۶
دولت مطالعه علمی بر مسائل اقتصادی کشور ندارد
عبدالوحید فیاضی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگو با «تعادل» در خصوص حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه گفت: وظیفه دولت است که در لایحه بودجه فکری برای حذف دهک‌های بالا انجام دهد و این موضوع را در کمیسیون تلفیق از دولت سؤال کردیم.

وی در ادامه افزود: نوبخت در نشستی با نمایندگان مطرح کرد حذف دهک‌های پردرآمد را می‌خواهند در اختیار استانداران بگذارند و هراستانی خودش افراد غنی و ضعیف را شناسایی کنند و پردرآمدها در بحث دریافت یارانه‌ها را حذف کنند اما این پیشنهاد دولت عملیاتی نشد.

فیاضی در ادامه بیان کرد: دولت وظیفه دارد تا مصوبات مجلس را اجرایی کند.
نماینده مردم نور و محمودآباد بابیان این مطلب که اکثر نمایندگان مطرح می‌کنند که نباید رقم دو میلیون و نیم دریافت حقوق ملاک برای حذف دهک‌های پردرآمد جامعه از دریافت یارانه باشد اظهار داشت: مصوبه کمیسیون تلفیق مصوبه قابل قبولی نیست و من به‌نوبه خود با این مصوبه مخالف هستم.

وی افزود: در بحث حذف یارانه دهک‌های پردرآمد اقدامات کارشناسی صورت نگرفته است.
عضو فراکسیون اصولگرایان علت عدم اجرای قانون از سوی دولت‌ها در بخش اقتصادی کشور، گفت: دولت مطالعه علمی بر مسائل اقتصادی ندارند و با حساب‌وکتاب دقیق علمی منابع درآمدی کشور و محل هزینه‌ای را رصد نمی‌کنند.

وی در ادامه به افزایش حامل‌های انرژی و سوخت در کشور اشاره کرد و گفت: افزایش‌های حامل‌های انرژی به‌صورت سنتی در کشور ایران اجرایی می‌شود و ما باید به سمتی حرکت کنیم تا به‌صورت پلکانی افزایش قیمت‌ها را داشته باشیم.

وی گفت: باید کسانی که از تمکن بالایی برخوردار هستند سهم بیشتری در هزینه کرد این کشور داشته باشند اما امروز این‌چنین نیست و به‌یک‌باره قیمتی بر روی بنزین آورده می‌شود که بر همه دستگاه‌ها و هزینه‌های کشور اثر می‌گذارد و نظر ما این است که در بنزین نیز به خانواده‌ها یک کارت بدهند و هرکس چند ماشین دارد از یک کارت بنزین استفاده کنند و این به معنای صرفه‌جویی است.

وی در ادامه بیان کرد: روش سنتی روش ساده‌ای است که دنیای امروز به دنبال اجرای این روش نیست و رو به روش‌هایی آورده‌اند که فشار بر مردم کاسته شود و کارشناسان اقتصادی دولت به‌درستی کار خود را انجام نداده‌اند.
فیاضی در خاتمه گفت: مشخص کردن سقف برای حذف دهک‌های بالا از دریافت یارانه کار درست و عقلانی نیست و نمی‌تواند رضایت مردم را نیز به دنبال داشته باشد.
کد مطلب : ۲۸۳۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.