۵
گفتگوی اختصاصی «تعادل» با «محسن کوهکن»؛

پرونده قضایی رحیمی را سیاسی نکنند

به دنبال اتهام زدن به افرادی که در این پرونده مقصر نیستند نباشیم
تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۱
پرونده قضایی رحیمی را سیاسی نکنند
محسن کوهکن نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار «تعادل» درباره پرونده رحیمی و حاشیه‌سازی برخی اصلاح‌طلبان پیرامون اینکه دولت‌های نهم و دهم و شخص احمدی‌نژاد نیز در این پرونده دخیل بوده است اظهار داشت: هر پرونده قضایی که به‌نوعی سیاسی شود به اصل امر اجرای عدالت لطمه وارد می‌کند. اگر در پرونده‌ای فرد و یا افرادی به عنوان مباشر و یا معاون مشارکت داشته باشد باید به‌صورت طبیعی دستگاه قضا به آن تخلفات رسیدگی می‌کند که طی آن افراد تبرئه و یا محکوم خواهند شد.

وی ادامه داد نباید در امر قضا و اجرای عدالت به سراغ کسانی رویم که در پرونده نقشی ندارند و این امر معقول و قابل‌پذیرش نیست.

دبیر کل جامعه نمایندگان ادوار تصریح کرد: زمانی که رحیمی آن نامه را در رسانه‌ها منتشر کرد به نظرم ضرورتی به توضیحات شخص احمدی‌نژاد وجود نداشت و باید به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی کنیم که دستگاه قضا بتواند به کارش به‌صورت دقیق رسیدگی کند. همان‌گونه که در حال حاضر این اتفاق انجام می‌شود.

کوهکن تأکید کرد اگر یک فرد محکوم می‌شود نباید به دنبال کسانی باشیم که اتهامی در پرونده ندارند و بگوییم که دیگران هم در این زمینه جوابگو باشند.  به نظرم این‌گونه اظهارنظرهای سیاسی از سر بی‌اطلاعی است و اگر ما واقعاً در پی اجرای عدالت هستیم نباید به این مسائل از دید سیاسی نگاه کنیم.

کوهکن به اظهارات رحیمی در برابر ۱۷۰ نفر از داوطلبان مجلس هشتم اشاره کرد و گفت هنگامی‌که کمک‌ها به برخی افراد صورت گرفت آنان اصلاً نماینده مجلس نبودند بلکه داوطلب کرسی‌های پارلمانی شده بودند که تعدادی اصلاً رأی نیاورند و در میان آن ۱۷۰ نفر از گرایشات مختلف وجود داد. بنده کسانی را می‌شناسم که اصلاح‌طلب هستند و کمک دریافت کرده‌اند. بنابراین وقتی یک امر را زشت و مذموم میدانیم برای همه بداست نه اینکه فقط یک جناح را موردحمله قرار دهیم.

عضو شورای مرکزی خط امام و رهبری در پاسخ به اینکه احمدی‌نژاد با آرای مردمی رئیس‌جمهور شد به نظر شما با چه هدفی اتهامات رحیمی را به‌کل مجموعه دولت نهم و دهم مربوط می‌کنند تصریح کرد: هنگامی‌که یک پرونده قضایی را سیاسی می‌کنند به دنبال آن اهداف سیاسی دیگری دارند و این‌گونه مسائل فضا را به سمت تنش و تخریب پیش می‌برد. مثلاً میگویند اگر در پرونده ای فلان شخص مقصر بود، سایرین نیز تقصیردارند این‌گونه نگرش‌ها معقول نیست و بسیار اشتباه است. به نظرم باید به مسئله استقلال دستگاه قضا دقت کنیم چراکه قوه قضاییه عادلانه احکام را صادر می‌کند و ملاحظه‌ای با هیچ فردی ندارد.

وی تأکید کرد: نگاه به احکام قضایی باید کاملاً مستقل باشد و اگر فردی در پرونده‌ای محکوم می‌شود آثار پیشگیری در جامعه دارد درحالی‌که عده‌ای در این زمینه مسائل اصلی را رها می‌کنند و به فرعیات می‌چسبند. سیاسی کردن این‌گونه پرونده‌ها به‌هیچ‌عنوان کار صحیحی نیست و باید پرونده‌ها قضایی را به دید قضایی ببینیم و استقلال قاضی را در نظر بگیریم.
کد مطلب : ۲۷۹۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.