۶
مصاحبه اختصاصی «تعادل» با عضو کمیسیون امینت ملی احمد شوهانی

ابتکار در رسانه ملی به مردم توهین کرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۱
ابتکار در رسانه ملی به مردم توهین کرد
احمد شوهانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تعادل» در رابطه باوجود گردوخاک در استان ایلام گفت: سازمان محیط‌زیست هیچ اقدام بجا و مناسبی برای برطرف کردن گردوخاک در استان ایلام انجام نداده است.

وی به گفتاردرمانی ابتکار رئیس سازمان محیط‌زیست برای مردم استان خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون رئیس سازمان محیط‌زیست هیچ اقدامی بر ای مردم استان ایلام انجام نداده است.

نماینده مردم ایلام بابیان این مطلب که مردم ایلام در بحث گردوخاک فراموش‌شده‌اند گفت: هفته قبل دهلران و مهران ۳۰ برابر حد مجاز ریز گرد داشته است و در مرکز استان هم ۲۰ برابر از سوی مدیرکل محیط‌زیست استان گزارش‌شده است.

عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سازمان محیط‌زیست و وزارت بهداشت جهت دلجویی از مردم استان ایلام حتی یک عدد ماسک هم میان مردم توزیع نکرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که ۴۲۵ کیلومتر مرز استان ایلام با عراق گفت: در جهت پوشش خبری ریز گردها استان ایلام محروم شده است و برنامه‌های خود به پوشش ۲۲ بهمن اختصاص دادند.

شوهانی در ادامه به انتظار نمایندگان و مردم استان ایلام از هیئت دولت اشاره کرد و بیان داشت: همان‌گونه که رئیس‌جمهور برای بررسی وضعیت استان خوزستان نماینده به این استان اعزام کرده است ما نیز انتظار داشتیم تا به استان ایلام نیز نماینده‌ای جهت بررسی وضعیت مردم اعزام می‌کردند.

نماینده ایلام با تأکید بر این مطلب که خبرهای خوب در خصوص اعتبارات برای حل ریز گردها در استان ایلام نیست گفت: شهرستان دهلران با خوزستان هم‌مرز است و گردوخاک تنها راه خود را کج نکرده به سمت استان خوزستان برود قطعاً این شهرستان را نیز درگیر کرده است.

وی به وضعیت شهرهای مرزی اشاره کرد و اذعان داشت: مردمان ساکن در شهرهای مرزی از حقوق فوق‌العاده حق مرزی محروم هستند و کارکنانی که در دهلران و مهران و شهرهایی که در معرض ریز گردها قرارگرفته‌اند و در این مکان‌ها کار می‌کنند فوق‌العاده بدی آب‌وهوا را نیز به کارمندان و کارگران نمی‌دهند.

شوهانی در ادامه به صحبت‌های شب گذشته رئیس سازمان محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: مردم توقع دارند از آن‌ها دلجویی شود نه این‌که رئیس یک سازمانی از صدا سیما به آن‌ها توهین کند و از ادبیات نامناسب با مردم حرف بزند.

وی افزود: سازمان محیط‌زیست امروز نباید به‌گونه‌ای حرف بزند که روحیه مردم جریحه‌دار شود بلکه باید با ارتباط گرفتن سازمان‌های بین‌المللی و وادار کردن کشورهای هم‌جوار به مالچ پاشی سرزمین‌ها خود از بروز گردوخاک به استان‌های مرزی جلوگیری کند.

شوهانی بابیان این مطلب که نارضایتی نمایندگان مجلس از ابتکار مطرح است گفت: در خصوص رئیس سازمان محیط‌زیست مکاتباتی از سوی نمایندگان با رئیس دولت صورت گرفته است ولی چون وزیر نیست نمی‌توانیم وی را استیضاح کنیم و منتظر اقدام رئیس‌جمهور در این خصوص هستیم.

وی گفت: طرحی را یک ماه پیش در مجلس مطرح کردم تا سازمان منابع طبیعی و سازمان محیط‌زیست با یکدیگر ادغام شوند و وزارتخانه‌ای به وجود آید تا نمایندگان بتوانند در این خصوص تصمیماتی را اتخاذ کنند ولی اگر این روند ادامه داشته باشد تنها ایشان با حضور در صدا سیما به مردم توهین خواهد کرد.

نماینده مردم ایلام خطاب به ابتکار رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: ما از خانم ابتکار انتظار نداریم در خصوص گردوخاک معجزه کند اما انتظار این راداریم که از ادبیات معقول در صحبت‌های خود استفاده کند.

وی در ادامه ضمن ارائه پیشنهاد به ابتکار رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: اگر خانم ابتکار راست می‌گوید شش ماه محل کار خود را در محل ریز گردها ببرد ببیند خودش می‌تواند وضعیت را تحمل کند بعد چنین سخنانی را مطرح کند.

شوهانی بیان کرد: شهرستان آبدانان هفته گذشته در اثر ریز گردها ۷۲ ساعت صنعت آب و برق و حتی پمپ‌بنزین‌ها با مشکل مواجه کرد و مردم در بلاتکلیفی مانده بودند زیرا که زلزله‌ای در استان در جهت گردوخاک ایجاد کرد.
کد مطلب : ۲۷۹۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.