۵
مصاحبه اختصاصی «تعادل» با عضو فراکسیون اصولگرایان «قاسم جعفری»

برخی افراد برای حضور در انتخابات به دنبال کم کردن سن خود هستند

تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۸
برخی افراد برای حضور در انتخابات به دنبال کم کردن سن خود هستند
قاسم جعفری، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تعادل» با اشاره به این‌که بخشی از رجزخوانی برخی جریان‌ها آغاز برگزاری انتخابات زودرس را در جامعه نوید می‌دهد، گفت: توصیه من به این دوستان این است که هرکسی که آغاز مسابقه را سریع و با شتاب شروع کند در پایان مسابقه به اکسیژن جهت نفس کشیدن نیازمند است.

وی در ادامه افزود: برخی از اشخاص به دلیل این‌که فکر می‌کنند منشأ خدمت هستند و می‌دانند به دلیل بالا بودن سنشان در انتخابات مجلس دهم نمی‌توانند کاندیدای نمایندگی مجلس شوند لذا در تلاش هستند سن خود را کاهش دهند تا بتوانند در انتخابات حضورداشته باشند.

نماینده مردم خراسان شمالی با تأکید بر این مطلب که از برخی از جریانات شنیده می‌شود که این جریان‌ها و گروه‌ها در تلاش‌اند تا ۳۱۰ کرسی مجلس را به نام خود ثبت کنند بیان کرد: توصیه من به این گروه‌ها و جریان‌ها این است که با یک رفتار منطقی‌تر و رفتاری که نشان از بلوغ سیاسی آن‌ها باشد وارد عرصه انتخابات شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه با بیان این مطلب که شورای نگهبان ثابت کرده است که خط‌وربط‌ها در تأیید صلاحیت‌ها برایش مهم نیست بلکه آنچه که برای این شورا مهم بشمار می‌رود این است که قوانین با مصادیق انطباق داشته باشد، اظهار داشت: بهتر است جریان‌ها و گروه‌ها و احزاب تندرو واقعیت‌های میدانی را بپذیرند و با احترام گذاشتن به قواعد بازی زمینه انتخابات را به سمت‌وسوهای پوچ و بی‌هدف هدایت نکنند.

وی تصریح کرد: اشخاص و گروه‌ها در انتخابات بهتر است که صادقانه خود را عرضه کنند تا ملت در انتخابات در چارچوب قوانین مصرح به آن‌ها رأی دهند و اگر نام آن‌ها از صندوق بیرون نیامد بدانند که جای خدمت گذاری به ملت و نظام کم نیست.

جعفری با بیان این مطلب که امروزه باید به آرمان‌ها و اهداف بلند جمهوری اسلامی، دستاوردها و آسیب‌ها و چالش‌ها توجه کنیم، گفت: راه نارفته ما در این نظام طولانی است و باید برای رسیدن به اهداف هم‌افزایی با یکدیگر داشته باشیم و بر چارچوب منافع ملی و ملت حرکت کنیم لذا اخلاق‌مداری اولین شرط وارد جرگه انتخابات شدن است.

وی در خاتمه اظهار داشت: با تخریب دیگران و پله ساختن از آن‌ها برای بالا رفتن دیگر جوابگو نیست و مردم کشورمان نیز نشان داده‌اند که هیچ‌وقت با روش تخریب افراد و نماینده‌های اصلح خود را انتخاب نمی‌کنند و بهتر است جریان‌ها از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنند و در بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی اخلاق و عرف انتخاباتی را رعایت کنند.
کد مطلب : ۲۶۲۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.