۷
گفتگوی اختصاصی «تعادل» با عضو کمیسیون اقتصادی؛

نه دولت حاشیه درست کند و نه دیگران به حواشی دامن بزنند!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۱
نه دولت حاشیه درست کند و نه دیگران به حواشی دامن بزنند!
ابوذر ندیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با سایت خبری «تعادل»، بابیان این مطلب که نمی‌شود سیاست را از اقتصاد و اقتصاد را از حکومت جدا کرد، گفت: کشوری که حکومت دارد قطعاً تدابیر حکومتی خود را در لایه‌های اجتماع، فرهنگ، سیاست و اقتصاد ارائه می‌کند و جدا کردن سیاست از اقتصاد و اقتصاد از سیاست امکان ندارد.


وی به رویکردهای جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: بنیه رویکردهای کشور ایران معطوف به حفظ بنیه اقتصادی، اجتماعی و حتی انتخاباتی است و اگر کسی ادعا کند که می‌تواند جدایی بی افکند که هیچ‌کدام بر دیگری اثر نداشته باشد مثل آن می‌ماند که زیرمجموعه بودن اجتماعی را انکار کرده باشد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مباحث موجود کشور را دو وجهی برشمرد و تصریح کرد: باید در کشور از هر دو بخش داخلی و خارجی بهره برد و در مباحث داخلی می‌توان از پتانسیل انسانی منابع طبیعی و فرصت‌هایی که در بخش‌ها صنعت، آموزش، کشاورزی، خدمات، گردشگری، فن‌آوری و تجارت داریم و باید از این فرصت‌ها بهینه استفاده کرد.


نماینده مردم لاهیجان در خانه ملت بیان کرد: اگر دولت نتواند بخش داخلی را مدیریت کند طبیعی است که مشکلات کشور حل نخواهد شد و نباید انکار کرد که بیش از صد میلیارد دلار واردات و صادرات در کشور داشته‌ایم که از این صد میلیارد دلار واردات و صادرات هشتاد میلیارد دلار آن کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای بوده است و بیست میلیارد دلار کالاهای مصرفی وارد کرده‌ایم.


وی با بیان این مطلب که دنیای امروز دنیای پیوستگی‎ها است و دنیای جدایی‎ها نیست، افزود: نباید این نکته را فراموش کنیم که بخشی از مشکل کشور معلول بخش مدیریتی است زیرا که مدیریت، در جهت استفاده از منابع و جهت‌دهی آن‌ها بخشی تعیین‌کننده محسوب می‌شود.


وی با تأکید بر این مطلب که برخی از مشکل کشور مربوط به مسائل حوزه‌های ارتباطات داخلی و خارجی و نحوه استفاده از این منابع است، اظهار داشت: اگر هر دولتی بخواهد که مشکلات کشور را معطوف به دولت قبلی کند این کار و اقدام وی صحیح نمی‌باشد و حتی اگر بخواهیم بیان کنیم که دولتی که بر روی کار آمده است با روی کار آمدنش کاری نکرده است نیز درست و منطقی نیست چراکه از دولت قبلی ارثی در جهت اجرای احداث و عملیاتی شدن پروژه‌ها برای دولت کنونی مانده است و حتی پروژه‌هایی هم وجود دارد که دولت کنونی باید آن را با مدیریت مشکلاتش را برطرف کند.


ندیمی گفت: لایحه‌ای که دولت تدبیر وامید به مجلس پیشنهاد کرده است ۲۲۰ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۱۶۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای است که هشتاد درصد آن مربوط به حقوق و دستمزد است لذا ما نمی‌توانیم انکار کنیم که مشکلاتی از لحاظ هزینه و یا مصارف در کشور وجود ندارد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: نمایندگان مجلس منابع درآمدی کشور را تا ۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش داده‌اند که این افزایش بدین معنا است با گستره اخذ مالیات خسارت و فشار را باید مردم متحمل شوند.


نماینده مردم لاهیجان در بهارستان به در آمدهای برون‌مرزی با کاهش ۵۰ درصدی اشاره و بیان داشت: در نگاه به دامنه منابع و مصارف می‎توان مسائل کشور را به‌درستی تحلیل کرد و نمایندگان مجلس معتقدند که مهم‌ترین مسائل امروز کشور ما مسائل معیشتی مردم در جهت رفع فقر بیکاری و درآمد است و با توجه به این رویکردها می‌توان دریافت که مسائل و مشکلات دولت بسیار زیاد است و بهتر است نه دولت برای خود حاشیه درست کند و نه دیگران با دامن زدن به حاشیه‌ها دامن بزنند چراکه ایجاد حاشیه و دامن زدن به حاشیه ما از مسائل اصلی مردم که برآورده کردن معیشت آن‌ها است دور می‌کند.
کد مطلب : ۲۱۷۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.