۵
گفتگوی اختصاصی «تعادل» با عضو کمیسیون صنعت و معدن و تجارت

بسیاری از منابع مالی دولت در پرداخت یارانه هدر می‌رود

تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۳
بسیاری از منابع مالی دولت در پرداخت یارانه هدر می‌رود
سید محمد بیاتیان، عضو کمیسیون صنایع معادن در گفتگو با خبرنگار «تعادل» در رابطه با عدم حذف اقشار پردرآمد از دریافت یارانه، گفت: دولت آمار دقیقی از یارانه بگیران ندارد لذا بحث ورود به مسائل شخصی افراد را برای عدم اجرای این بخش قانون هدفمندی یارانه‌ها مطرح می‌کند.

وی در ادامه افزود: نمایندگان در تصویب لایحه بودجه سال ۹۴ در تلاش هستند تا افرادی که جزء پردرآمدها در کشور محسوب می‌شوند را از دریافت یارانه حذف کنند و به یارانه دریافتی اقشار کم‌درآمد بیفزایند.

این نماینده مجلس در ادامه بابیان این مطلب که دولت امکانات کافی برای به دست آوردن آمار اقشار پردرآمد جامعه را در اختیار دارد، اظهار داشت: دولت ظرف یک سال آینده باید تلاش کند تا به این آمار با استفاده از ظریفتهایی که در اختیار دارد این اقشار را از لیست دریافتی یارانه‌ها حذف کند.

بیاتیان خطاب به دولت گفت: دولت باید مدیریت جدی در امر پرداخت یارانه و اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها صورت دهد زیرا که امروزه بسیاری از منابع مالی را در جهت پرداخت یارانه هدر می‌رود و می‌شود این هدر رفت را با مدیریت صحیح در زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی، تولید و اقتصاد هزینه کرد.

وی بابیان این مطلب که توپ حذف اقشار پردرآمد جامعه از دریافت یارانه در زمین دولت است گفت: مجلس این آمادگی را دارد تا در این زمینه به دولت کمک کند.
کد مطلب : ۲۱۴۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.