۰

مسائل امنیتی در دستور کار شورای همکاری خلیج فارس

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۹
مسائل امنیتی در دستور کار شورای همکاری خلیج فارس
به گزارش «عصر تعادل»، عبداللطیف الزیانی افزود؛  چهلمین نشست سران این شورا  روز سه شنبه آتی (۱۹ آذر) و با ریاست سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در شهر ریاض برگزار می شود.

الزیانی اظهار داشت که روز دوشنبه هم نشست مقدماتی این شورا در مقر دبیرخانه آن در ریاض برگزار می شود.

به گفته الزیانی، سران کشورهای شورای خلیج فارس درباره موضوعات و مسائل مهمی در حوزه های سیاسی، دفاعی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی به منظور تحکیم همکاری بیشتر بین اعضا گفت و گو خواهند کرد.

بررسی تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و جهان و پیامدهایش بر امنیت کشورهای عضو این شورا از دیگر محورهای گفت و گو خواهد بود.

از سوی دیگر، صباح الخالد الحمد الصباح نخست وزیر کویت نیز دیروز (سه شنبه ) گفت که نشست آتی شورای همکاری خلیج فارس «ایستگاه مهمی در روند صلح میان اعضای این شورا» خواهد بود.

وی با بیان اینکه در نشست آتی قدم رو به جلویی برای صلح میان اعضا برداشته می شود، افزود که با تلاش های امیر کویت، گام های کوچکی برای مصالحه میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس برداشته شده است.

این در حالی است که امیر قطر دیروز دعوتنامه رسمی پادشاه عربستان را برای شرکت در اجلاس سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دریافت کرد.

این نشست درحالی برگزار خواهد شد که بیش از ۲ سال از قطع روابط کامل عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر می‌گذرد.

عربستان ،امارات ،بحرین و مصر  از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ ( ۱۵ خرداد ۹۶) با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم کلیه روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.

کشورهای تحریم کننده، ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند اما دوحه با بیان اینکه تحریم کنندگان هیچ دلیل قانع کننده برای اثبات ادعاهای خود در اختیار ندارند، تاکید دارد که این شروط در تناقض آشکار با حق حاکمیت این کشور است.
کد مطلب : ۱۴۵۶۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.