۷
گفتگوی تعادل با «رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور»

رفتار مأموران فرودگاه جده قابل تحمل نیست

تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱
رفتار مأموران فرودگاه جده قابل تحمل نیست
حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «تعادل» درباره رفتارهای اهانت‌آمیز مأموران آل سعود با زائران ایرانی اظهار کرد: متأسفانه در طی سال‌های اخیر مقامات کشورهای عربستان به شکل مختلف حرکات زشتی را نسبت به ایرانیان و سایر کشورهای مسلمان انجام داده‌اند که رفتار اخیر مأموران امنیتی فرودگاه جده در قبال دو نوجوان ایرانی یکی از اهانت‌آمیزترین آن‌ها محسوب می‌شود و قابل‌تحمل نیست.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مأموران عربستانی با انجام اقدامات دور از شأن ثابت کردند که نه‌تنها با مهمانان خدا با احترام برخورد نمی‌کنند، بلکه نسبت به آن‌ها بدترین توهین‌ها را روا می‌دارند که این موضوع قابل‌درک و تحمل نیست.

تقوی بابیان اینکه بیش از ۵۰ سال است که تمام فتنه‌های رخ‌داده در جهان اسلام و منطقه با پشتیبانی عربستان صورت گرفته است، عنوان کرد: بسیاری از بمب‌گذاری‌ها و ترورهای پاکستان، کشتارهای افغانستان در طول این سال‌ها و جنایات رخ‌داده در لبنان، سوریه، عراق و نیجریه به دست پلید وهابیت تکفیری که ریشه در عربستان دارد صورت گرفته است لذا به‌طور حتم عربستان با انجام این‌گونه رفتارها در قبال کشورهای اسلامی دیگر جایی در جهان اسلام نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام تقوی اشاره کرد: با توجه به جنایتی که در رابطه با دو نوجوان ایرانی صورت گرفته است اقدام دولتمردان کشورمان در لغو سفر حج عمره قابل‌تقدیر است.

وی تصریح کرد: به‌طور حتم اگر این‌گونه رفتارهای توهین‌آمیز از سوی مقامات و نیروهای امنیتی عربستان در قبال ملت ایران ادامه داشته باشد لغو سفر حج عمره و تمتع امری ضروری است و اجازه نمی‌دهد مقامات آل سعود تفکر توهین به ملت یا مردم یک کشور را در ذهن خود پرورش دهند.
کد مطلب : ۳۶۲۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.