۷
علیرضا محجوب در گفتگو با «تعادل»:

دولتمردان در اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی به​جا نگذاشته​اند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۷
دولتمردان در اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی به​جا نگذاشته​اند
علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «تعادل» درباره تحقق مؤلفه‌های اقتصادی مقاومتی در نظام اقتصادی کشورمان با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم رویکرد مشخصی که در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی وجود داشته و دارد تا به امروز هیچ کارنامه مشخصی از سوی دستگاه‌های اجرایی و قوای کشور در این زمینه اتخاذ نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با اتخاذ یک رویکرد و برنامه مشخص از سوی قوه مجریه به‌عنوان یکی از ارگان‌های اصلی برای تحقق این سیاست در دولت نهم و دهم و البته دولت یازدهم درخور توجه نبوده و تابه امروز رویکرد مشخصی را در این حیطه صورت نگرفته است.

محجوب تأکید کرد: اتخاذ راهکارهای متناسب با اقتصاد مقاومتی و تأکید بر حمایت از تولیدات داخلی وعدم وابستگی به سایر کشورهای به‌طور حتم در طی چند سال اخیر می‌توانست در پیشبرد بسیاری از اهداف کلان کشور به‌خصوص درزمینهٔ اقتصاد مثمر ثمر باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه دولتمردان ما با عملکردی نامناسب و بدون درنظرگرفتن مؤلفه‌های اقتصادی کشور تا به امروز درزمینهٔ تحقق و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی را از خود به‌جا نگذاشته‌اند.
محجوب خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال ۹۴ و تأکید مقام معظم رهبری به‌ضرورت همدلی و هم‌زبانی بین دولت و مردم انتظار می‌رود دولت یازدهم در سال پیشرو برای حل مشکلات اقتصادی کشور برنامه عملیاتی دقیقی را مبتنی بر سیاست‌های اقتصادی مقاومتی تبیین و اجرایی کند.

وی تأکید کرد: همچنین دولت برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید به‌شدت دستگاه‌های نظارتی خود را به کارگیرد تا این سیاست‌ها به بهترین شکل ممکن به مرحله اجرایی درآید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به‌طور حتم اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مشکلات بسیاری را در کشور از بین خواهد برد و زمینه را برای رشد و شکوفایی ایران فراهم خواهد کرد.
کد مطلب : ۳۵۹۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.