۵
نقوی حسینی در گفتگو با «تعادل»:

مقام معظم رهبری چارچوب و افق مذاکرات را مشخص کرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
مقام معظم رهبری چارچوب و افق مذاکرات را مشخص کرد
سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «تعادل» گفت: بیانات مقام معظم رهبری کاملاً چارچوب و افق مذاکرات را مشخص کرد و بر خطوط قرمز مجدداً تأکید کرد.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری این تأکیدات و بررسی‌ها و تبیین‌ها درزمانی مطرح فرمودند که ما در آستانه تدوین توافقنامه نهایی قرار داریم زیرا که تیم مذاکره‌کننده هنوز توافقی را با کشورهای ۱+۵ امضا نکرده است و ضرورت دارد تا چارچوب‌های تعیین‌شده را در تدوین توافق‌نامه در سرلوحه کار خود قرار دهد.

نماینده مردم ورامین در خانه ملت گفت: تیم مذاکره‌کننده باید در تدوین توافق‌نامه خطوط قرمز نظام را موردتوجه جدی قرار دهد و در توافق‌نامه این خطوط نگاشته شود و اگر این خطوط نگاشته نشد الزامی به امضاء توافق وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: از ابتدا به دنیا بیان کرده‌ایم که هر توافقی راهبرد تیم مذاکره‌کننده ایران نیست و اگر تیم هسته‌ای توانستند به یک توافق خوب دست یابند توافق‌نامه را امضاء کنند و اگر این توافق به دست نیامد نباید توافق‌نامه را به امضاء برسانند.

نقوی حسینی بیانات مقام معظم رهبری را یک سرمایه بزرگ و مهم برای پشتیبانی از تیم مذاکره‌کننده در جهت احقاق حقوق ملت ایران دانست و اذعان داشت: تیم مذاکره‌کننده باید از این رهنمودها به بهترین نحو بهره‌برداری کند تا عزت و شرف ملی کشورمان در جهان حفظ شود.

وی در خصوص این‌که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جهت تحقق منویات رهبری در مذاکرات چه اقداماتی را انجام خواهد داد، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درگذشته نیز خطوط قرمز نظام را طی بیانیه مکتوب کاملاً مفصل در خدمت وزیر امور خارجه و اعضای تیم مذاکره‌کننده قرار داده‌ایم و در آن بیانیه با تبیین خطوط قرمز اعلام کرده‌ایم که توافق خوب توافقی است که عزت و شرف ملی جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری قطعاً کمیسیون بار دیگر چارچوب‌های تعیین‌شده رهبری را بار دیگر بررسی خواهد کرد و اگر لازم باشد از سوی کمیسیون به تیم مذاکره‌کننده توصیه شود حتماً توصیه خواهیم کرد.

نقوی حسینی ر رابطه با نگرانی‌های موجود پیرامون عدم اعتماد به رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بیان کرد: ما بارها بیان کرده‌ایم که ما نباید در مذاکرات اختلافات را به دعوای داخلی تبدیل کنیم چراکه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به‌طرف مقابل اطمینان ندارد و همواره بیان می‌کنند که آمریکا فریبکار است و در برخورد با دیگر کشورها مزدورانه برخورد می‌کند و سیاست چندگانه دارد و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری نباید به وعده‌های نقد آمریکا نیم شود اعتماد کرد چه برسد به وعده‌های نسیه‌ای که می‌دهند.

وی افزود: بی‌اعتمادی ما به آمریکا و متحدان غربی است و اگر انتقاداتی که وارد می‌شود و این انتقادات به دلیل این است که ایرادات اساسی در مذاکرات وجود دارد برای این است که نگران هستیم تا این ایرادات به‌صورت مکتوب در توافق‌نامه نهایی آورده شود.

نماینده مردم ورامین در خانه ملت گفت: ایرادات، تذکرات و سؤالات و دادوفریاد‌ها این است که تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات قوی ورود پیدا کند و منافع ملی کشورمان را در مذاکرات حفظ کند و از مذاکرات سربلند بیرون بیاید.

وی در خصوص این‌که ۱۸ ماه عدم استیضاح وزیر خارجه نشان از اعتماد نمایندگان به ظریف است، گفت: مجلس در راستای منویات مقام معظم رهبری تیم مذاکره‌کننده را حمایت کرد و تلاش کرد پشتیبان خوبی برای دولت و تیم مذاکره‌کننده باشد وگرنه بارها و بارها زمینه استیضاح فراهم بود و حتی مجلس شدیداً به برخی از اتفاقاتی که در طول مذاکرات افتاده بود همچون قدم زن جانی کری و ظریف در خیابان اعتراض داشت اما مجلس در جهت حفظ منافع کشور و مصالح بالاتر از استیضاح کردن وزیر خارجه صرف‌نظر کرد.
کد مطلب : ۳۵۵۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.