۴
دهقان در گفتگو با «تعادل» مطرح کرد:

مسئولان عربستان به دنبال انجام اقدامات قوم لوت در این کشور هستند/ اعدام تنها حکمی است که مسئولان عربستان باید علیه پلیس خاطی صادر کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹
مسئولان عربستان به دنبال انجام اقدامات قوم لوت در این کشور هستند/ اعدام تنها حکمی است که مسئولان عربستان باید علیه پلیس خاطی صادر کند
محمد دهقان، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تعادل» در رابطه با تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده توسط نیروی پلیس امنیت جده، گفت: با توجه به بررسی‌هایی که خودم انجام دادم، تجاوز به معنای دقیق تجاوز به این دو نوجوان ایرانی صورت نگرفته است اما بی‌حرمتی به این دو نوجوان صورت گرفته و تحمل این بی‌حرمتی برای ما سنگین است.

وی گفت: بیش از همه آبروی عربستان در این اقدام بی‌حرمتی در فرودگاه جده توسط نیروی امنیتی این فرودگاه رفت و تا جایی که سؤال کردم تجاوز به آن معنی خاص به دو نوجوان ایرانی صورت نگرفته است اما متأسفانه نوعی بی‌ادبی و آزار و اذیت نسبت به این دو نوجوان صورت گرفته و می‌توان گفت که شبه تجاوز علیه این دو نوجوان صورت گرفته است و باید در این خصوص آبروی خانواده این دو نوجوان نیز حفظ شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس بیان کرد: دستگاه دیپلماسی مسئول پیگیری این اقدام بی‌حرمتی پلیس فرودگاه عربستان هستند و اعدام تنها حکمی است که مقامات قضایی عربستان باید علیه پلیس خاطی فرودگاه جده صادر کند و مسئولان دیپلماسی کشورمان باید تا رسیدن به نتیجه مطلوب به جدی پیگیر برخورد مقامات قضایی عربستان با پلیس خاطی باشند.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: مجلس در خصوص این بی‌حرمتی نمی‌تواند آرام بنشیند لذا طرحی را آماده کرده‌اند تا فعلاً اعزام عمره مفرده به عربستان متوقف شود تا دنیا بفهمد که عربستان که ادعای دین‌داری و مسلمانی می‌کند افراد فاسدی را بر امور حجاج قرار داده است.

نماینده مردم خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: مسئولان فاسد امور حجاج عربستان هرازگاهی به بهانه‌های مختلف به حجاج بی‌احترامی می‌کنند و در برخورد با دو نوجوان ایرانی نیز بی‌احترامی شنیعی را مرتکب شده‌اند.

دهقان تأکید کرد: باید این بی‌احترامی به دو نوجوان ایرانی در تاریخ ثبت شود که خادمان حرمین شریفین انسان‌های فاسدی هستند که درواقع به دنبال انجام جنایت‌های قوم لوت هستند.

دهقان گفت: باید به دنیا ثابت کنیم که مسئولان عربستان لیاقت خادم بودن حرمین شریفین را ندارند و امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا عربستان با جنایت‌هایی که مرتکب می‌شود اصلاح شود.
کد مطلب : ۳۵۴۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.