۲
تعادل در گفتگو با «عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس»؛

دغدغه​هایی که درباره مذاکرات مطرح می​شود حرف مردم است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
دغدغه​هایی که درباره مذاکرات مطرح می​شود حرف مردم است
قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تعادل» در رابطه با نحوه برخورد در خصوص منتقدان از سوی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: دغدغه و سؤالاتی که امروز نمایندگان و برخی دیگر از مسئولان مطرح می‌کنند حرف مردم است و بسیار مهم و اساسی است و تیم مذاکره‌کننده باید با جدیت این حرف‌ها را بشنود و به نقدها نیز توجه داشته باشند.

وی در ادامه به جلسات انتقادی و توضیحی مسئولان در برخی از دانشگاه‌ها و محافل برگزار می‌شود اشاره کرد و اظهار داشت: این جلسات انتقادی و توضیحی باید ادامه پیدا کند و ضرورت دارد تا در تدوین سند نهایی تلاش شود تا دغدغه‌های نمایندگان که دغدغه مردم است لحاظ شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: حق مجلس باید در تدوین سند نهایی همان‌گونه که ظریف تأکید کرده است تصمیم گیر نهایی در توافق‌نامه جامع و سندهای رسمی بین‌المللی مجلس است باید در مذاکرات موردتوجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر این مطلب که انتقاد و بیان نقد است که موجب دقت و هوشیاری بیشتر تیم مذاکره‌کننده تر مذاکرات خواهد شد، افزود: ظرافت ظریف زمانی برای نمایندگان و ملت ثابت می‌شود که از انتقادات استقبال کرده و از این نقدها در پیش برد تدوین سند نهایی استفاده کند.

نماینده مردم خراسان شمالی در خانه ملت بابیان این مطلب که نقدکننده و نقد شونده وظایفی را بر عهده‌دارند، بیان کرد: نقد شونده باید این ظریفت را داشته باشد که هر نقدی را بشنود و نقدکننده نیز باید بین خود و خدای خود نقدهایی را انجام دهد که نقدها سازنده باشد و در جهت تخریب نقد شونده نقد خود را مطرح نکند.

وی در خصوص وظایف نقدکننده گفت: نقدکننده باید موضوع و موضع و فردی را که می‌خواهند نقد کنند را به‌درستی بررسی کند تا نکند با نقد کردنش فرد را در مقام تخریب قرار دهد.
جعفری بیان کرد: نقد شونده باید تحمل هرگونه نقد را داشته باشد و این صحبتی است که حضرت امام خمینی (ره) به وزیر خارجه وقت تذکر دادند و بیان فرمودند نقد تخریب نیست بلکه موهبت الهی است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: با حرکتی که در عرصه رسانه‌ای و استفاده نابجا از قدرت و تریبون چه آمدن به داخل خیابان‌ها خارج از چارچوب قانون در هر زمینه‌ای شبه شرعی ایجاد خواهد کرد و هم عقلانیت مخالف اجرای آن است و ای گونه عملکردها به مصالح نظام هم آسیب خواهد رساند.

جعفری با تأکید بر این مطلب که ما امروز نیازمند این هستیم که هرچه زودتر فک شیت ایرانی منتشر شود، گفت: انتشار فک شیت موضوعات را کاملاً مشخص می‌کند و نقدکنندگان متخصص به‌صورت جدی وارد میدان شوند و انصافاً زحمات تیم مذاکره‌کننده را نادیده نگیرند چراکه نظام این تیم را فرستاده خط مقدم و امروز نیاز به حمایت دارند و نباید در عرصه مذاکرات پشت این تیم را خالی نگاه داشت.
کد مطلب : ۳۵۳۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.