۲
گفتگوی اختصاصی «تعادل» با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی علاءالدین بروجردی

در صورت عدم توافق با 5+1 مسیر خود را ادامه خواهیم داد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۶
در صورت عدم توافق با 5+1 مسیر خود را ادامه خواهیم داد
در گفتگوی اختصاصی «تعادل» با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، علاءالدین بروجردی گفت: اگر در مذاکرات به توافق با کشورهای ۱+۵ دست نیابیم قطعاً در وضعیت فعلی باقی نخواهیم ماند و دیگر اجرای تعهداتی که بر اساس توافق ژنو انجام‌شده بود معنا نخواهد داشت و ایران با جدیت مسیر قبلی خود را در بحث هسته‌ای ادامه خواهد داد.


علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار تعادل گفت: مهم‌ترین اثر مذاکرات هسته‌ای در دنیا این بود که توانست باوری که در میان ملت‌های جهان علیه کشورمان که ایران به دنبال ساخت بمب هسته‌ای است ایجادشده بود را تغییر دهد و ملت‌های دنیا مشاهده کردند که ایران بجای ساخت بمب هسته‌ای به دنبال تفاهم و تعامل و مذاکره با دیگر کشورها است.


وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که دنیا در مذاکرات مشاهده کردند که تیم هسته‌ای کشورمان با کشورهای ۱+۵ ایران همواره بر منافع ملی تأکید و از مواضع خود کوتاهی نکرده است، اظهار داشت: ملت دنیا در این مذاکرات متوجه شدند که ایران هیچ‌گاه نمی‌خواهد دستاوردهای دانشمندان خود را فدای امیال کشورهای غربی کند.


نماینده مردم بروجرد در خانه ملت به چند دور مذاکره اخیر میان ایران و کشورهای ۱+۵ اشاره و تصریح کرد: اگر کشورهای ۱+۵ با ایران در مذاکرات به نتیجه مثبتی دست نیافتند دلیل اصلی‌اش این است که تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات از مواضع و منافع ملی ایران کوتاه نیامده و با عمل کردن به مصوبات شورای عالی امنیت ملی به آمریکا اجازه ندادند که امیال و آرزوهای خود را به کرسی بنشانند.


وی افزود: اگر خروجی کار، توافق میان ایران و کشورهای ۱+۵ باشد قطعاً ایران با حفظ مواضع خود توافق را خواهد پذیرفت اما اگر آن‌ها بخواهند به زیاده‌خواهی‌های خود ادامه دهند مذاکرات خروجی نخواهد داشت و در این میان ضرر کننده اصلی آمریکایی خواهند بود که مدت‌ها در جهان تبلیغ کرده که ایران را کنترل کرده‌ایم و با کنترل‌های خود باعث شده‌ایم که ایران از بسیاری از مواضع خود عقب‌نشینی کند.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه بیان کرد: اگر در مذاکرات به توافق با کشورهای ۱+۵ دست نیابیم قطعاً در وضعیت فعلی باقی نخواهیم ماند و دیگر اجرای تعهداتی که بر اساس توافق ژنو انجام‌شده بود معنا نخواهد داشت و ایران با جدیت مسیر قبلی خود را در بحث هسته‌ای ادامه خواهد داد.


بروجردی بیان کرد: در مورد تحریم‌ها ایران مصر است که تحریم‌ها به‌کلی و یکجا برداشته شود و ادامه تحریم از سوی آمریکا و کشورهای غربی اتفاق جدیدی را ایجاد نخواهد کرد زیرا که در مدت چند سال اخیر تحریم‌های آمریکا را دولتمردان و ملت ایران تبدیل به فرصت کرده‌اند و بسیاری از توانمندی‌های امروز کشورمان در عرصه فن‌آوری براثر تحریم شکل‌گرفته است.
انتهای پیام/
کد مطلب : ۳۴۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.