۴
حسینی در گفتگو با «تعادل»:

پروتکل الحاقی بدون مصوبه مجلس قابلیت اجرا ندارد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳
پروتکل الحاقی بدون مصوبه مجلس قابلیت اجرا ندارد
سید شریف حسینی عضو هیئت‌رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی «تعادل» با اشاره به این‌که بیانیه سیاسی مشترک میان تیم مذاکره‌کننده ایران و کشورهای عضو ۱+۵ پس ماه‌ها از برگزاری نشست‌های مشترک از سوی طرفین قرائت شد گفت: بحث‌هایی میان بیانیه‌ای که به زبان انگلیسی و زبان فارسی قرائت‌شده وجود دارد.

وی در ادامه افزود: نظر شخصی من این است که باید اکنون با توجه به کارهایی که تیم مذاکره‌کننده انجام داده است از یک جمله استفاده کنیم همان جمله‌ای که مقام معظم رهبری بیان فرموده‌اند: "من به تیم مذاکره‌کننده ایران اطمینان دارم و از این تیم پشتیبانی می‌کنم" وقتی مقام معظم رهبری به این تیم اطمینان دارد ما نیز اطمینان داریم مطمئناً شرایطی را تیم مذاکره‌کننده ایران در توافق‌نامه آینده ایجاد خواهند کرد که حقوق و منافع ملی ایران در توافق‌نامه نهایی لحاظ خواهد شد.

وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که ملت و دولت ایران به‌طرف مقابل خود اطمینان و اعتماد ندارند، اظهار داشت: باید رفتار غربی‌ها در قرائت بیانیه به الفاظ و تفاسیر مختلف را در جهت نیرنگ و حیله غرب بدانیم زیرا که غرب به دنبال این است که با ان‌قلت آوردن در بیانیه به‌نوعی در ایجاد اتحاد در کشور لطمه
وارد کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: باید ملت و دولت متوجه رفتار غربی‌ها باشند و ضرورت دارد که منتظر نظر نهایی مقام معظم رهبری در خصوص این بیانیه بمانیم و بی‌شک تیم مذاکره‌کننده و دولت آقای روحانی دغدغه‌شان عزت، استقلال و حفظ منافع نظام است.

حسینی با اشاره به شعار سال ۹۴ گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری مزین به نام دولت ملت، همدلی و هم‌زبانی شد دقیقاً چیزی که دشمن به دنبال آن است تا بتواند اتحاد همدلی و هم‌زبانی ملت و دولت را از بین ببرد به همین دلیل نگاه ژرف و دقیق مقام معظم رهبری و تذکری که با این شعار به ما مسئولان و ملت ایران می‌دهد این است که تنها موضوعی که دشمن را مأیوس می‌کند اتحاد و همدلی میان دولت و ملت است.

وی افزود: دولت‌ها متفاوت با تفکر مختلف درصحنه سیاسی کشور حضور می‌یابند و بعد اتمام دوره خود از صحنه کنار می‌کشند اما دولت‌ها و ملت‌ها باید در کنار هم آینده کشورها و نظام را در نظر داشته باشیم و اگر بخواهیم با اختلاف بین دولت‌ها و جناح‌های مختلف آب به آسیاب دشمن بریزیم کار درستی انجام نداده‌ایم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در خصوص پذیرش پروتکل الحاقی از سوی مجلس، گفت: با توجه به تشکیک‌هایی که پیش‌آمده است شفافیت لازم وجود ندارد که کسی الآن بگوید که می‌توان پروتکل الحاقی را در حال حاضر امضا کرد یا خیر؟

حسینی بیان کرد: باید منتظر بود تا در توافق‌نامه نهایی الحاقیه ها کاملاً مشخص شود تا بتوان بر روی یک موضوع روشن تصمیم گرفت و همواره مجلس در کنار دولت برای حل مشکل موجود که مذاکره بر روی آن انجام می‌شود قرار دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نمایندگان همواره با هر آنچه به نفع ملت و نظام جمهوری اسلامی است موافقت خواهند کرد.
حسینی در ادامه بیان کرد: پروتکل الحاقی بدون تصویب مجلس هیچ‌گونه قابلیت اجرا ندارد.
کد مطلب : ۳۴۵۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.