۵
مصاحبه اختصاصی «تعادل» با عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس جعفر قادری

قادری: دولت در بودجه ارائه شده از واقعیت‌ها فاصله گرفته است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۳
قادری: دولت در بودجه ارائه شده از واقعیت‌ها فاصله گرفته است
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرنگار سیاسی «تعادل» گفت: نظر نمایندگان در بحث قیمت نفت ۶۰ تا ۶۵ دلار است زیرا که معتقد هستند که نفت با رقم ۷۲ دلار در بودجه ۹۴ کل کشور انتظارات تورمی، توقع نمایندگان و حجم بدهی‌های دولت را افزایش می‌دهد.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور گفت: دولت در بحث قیمت نفت در بودجه‌ای که به مجلس ارائه کرده است از واقعیت‌ها فاصله گرفته است.

وی با تأکید بر این مطلب که مجلس در تلاش است تا قیمت نفت در بودجه را تعدیل کند، افزود: نظر نمایندگان در بحث قیمت نفت ۶۰ تا ۶۵ دلار است زیرا که معتقد هستند که نفت با رقم ۷۲ دلار در بودجه ۹۴ کل کشور انتظارات تورمی، توقع نمایندگان و حجم بدهی‌های دولت را افزایش می‌دهد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت در ادامه اظهار داشت: دولت در بودجه مطرح کرده است که ۷۳ میلیارد تومان را از بخش توسعه ملی و در بخش مالیات نیز ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان برداشت کرده‌اند اما مابقی بودجه را از چه محلی قرار است برداشت کند هنوز مشخص نیست و برای نمایندگان جای سؤال دارد.

قادری بیان کرد: دولت مبنای مالیات‌ها را از یک درصد دو درصد اعلام کرده و این در حالی است که نمایندگان در سال گذشته مصوب کرده‌اند که باید مالیات بر ارزش افزوده یک درصد در بودجه کل کشور افزایش یابد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: افزایش یک درصد دیگر به بخش سلامت مبنای توجیهی ندارد زیرا مجلس سال گذشته مصوب کرده تنها یک در صد باید به بخش سلامت هرسال در بودجه اضافه شود.

وی با بیان این مطلب که مالیات بر ارزش افزوده ده درصد در بودجه ۹۴ کل کشور آورده شده است، گفت: برای رأی آوردن این بند از لایحه به دلیل مغایر بودن با قوانین گذشته نیاز به دو سوم آراء نمایندگان است و نمایندگان با این افزایش مخالف هستند.
کد مطلب : ۳۲۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.