۲
گفتگوی اختصاصی «تعادل» با سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس

فعالین اقتصادی کشور منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
فعالین اقتصادی کشور منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند
سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تعادل» بابیان این مطلب که تمدید مذاکرات یک فرصت هفت ماه در اختیار طرفین مذاکرات قرار می‌دهد، گفت: با توجه به روند مذاکرات تا امروز باید از این فرصت ایجادشده برای تقویت اقتصاد مقاومتی و بازگشت به قدرت درون‌زا بهره بگیریم زیرا مذاکرات نقطه جدیدی ندارد که بخواهیم تمام هوش و حواس خود را به آن توجه دهیم.

وی در ادامه افزود: دولت تدبیر امید و اعضای تیم مذاکره‌کننده ایران باید از این فرصت جدید با اتکا به اقتصاد مقاومتی حربه تحریم‌ها که در اختیار غرب قرار دارد را پس بگیرند تا دیگر آن‌ها نتوانند از این حربه علیه ایران بهره‌مند شوند.

نماینده مردم ورامین در خانه ملت با اشاره به جریاناتی که شاید در این مدت هفت‌ماهه تمدید مذاکرات ایجاد شود و به نفع ایران این جریانات نباشد، گفت: غرب تقریباً فعالیت هسته‌ای ایران را راکد کرده است و اگر برگزاری انتخابات در اروپا و امریکا به ضرر ایران انجام شود ایران یک فرصت هفت‌ماهه توسعه و پیشرفت در انرژی هسته‌ای را ازدست‌داده است.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با تأکید بر این مطلب که در این مدت هفت ماه تمدید مذاکرات لابی‌های صهیونیستی در جهت به نتیجه نرسیدن مذاکرات فعالیت‌های خود را شدت خواهند بخشید، گفت: رکود اقتصادی که در کشور ما حاکم شده است و آن‌هم به دلیل این‌که فعالین اقتصادی کشور منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند لذا عدم فعالیت فعالین اقتصادی در این مدت هفت‌ماهه در تمدید مذاکرات خسارت‌هایی را به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خاتمه گفت: ما باید با اتخاذ سیاست‌ها و تصمیماتی در جهت ایستادگی ایران بر روی پای خود و رونق اقتصادی به غربی‌ها نشان دهیم که مذاکرات برای ملت و دولت ایران مهم نیست و جزء حیات و ممات ملت و دولت ایران بشمار نمی‌رود که اگر وجود نداشته باشد ایران با مشکلات اساسی در تأمین نیازهای اقتصادی خود مواجه خواهد شد و اگر بتوانیم این موضوع را به غرب اثبات برسانیم که حیات و ممات ایران به مذاکرات بستگی ندارد قطعاً خواهیم توانست در مذاکرات نیز پیروز شویم.
کد مطلب : ۳۱۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.