۲
گفتگوی اختصاصی «تعادل» با عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

فعالیت‌های هسته‌ای ایران به گذشته بر خواهد گشت

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸
فعالیت‌های هسته‌ای ایران به گذشته بر خواهد گشت
محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی «تعادل»؛ در مورد تمدید مذاکرات ایران و ۱+۵ و پیش‌بینی نتیجه مذاکرات اظهار داشت: در حال حاضر نمی‌توان نتیجه مذاکرات ایران و ۱+۵ را پیش‌بینی کرد چراکه دولتمردان آمریکایی در راستای اهداف رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند و سران این رژیم خواستار به توافق رسیدن ایران و ۱+۵ نیستند و از هر ابزاری برای برهم زدن مذاکرات استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر طرف آمریکایی عاقلانه و با حسن نیت به‌پای میز مذاکرات با ایران بیاید و تحت تأثیر لابی رژیم صهیونیستی و عربستان قرار نگیرد، قطعاً مذاکرات به نتیجه خواهد رسید. جمهوری اسلامی ایران در طول مذاکرات با طرف غربی همواره با حسن نیت و رسیدن به نتیجه به‌پای میز مذاکره رفته است و این دیدگاه ایران نیز برای افکار عمومی جهان ثابت‌شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد اینکه تمدید مذاکرات حرکت هسته‌ای را متوقف کرده است، اظهار داشت: تمدید مذاکرات ایران و ۱+۵، درواقع حرکت هسته‌ای کشورمان را متوقف کرده است، که این خواسته طرف آمریکایی است.

آصفری خاطرنشان کرد: ما همواره در جهت اعتمادسازی گام برداشته‌ایم و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد راه خود را در مسیر هسته‌ای ادامه خواهیم داد اما دولتمردان آمریکایی به دنبال وقت‌کشی و بسته شدن چرخه سوخت ایران هستند، که به نتیجه‌ای نیز نخواهند رسید.

وی تأکید کرد: ما همواره اثبات کرده‌ایم که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و پرونده هسته‌ای ایران بهانه است. ما هیچ‌گاه تسلیم غرب نخواهیم شد و اجازه نخواهیم داد تا ذره‌ای از حقوق ملت ایران کاسته شود.
کد مطلب : ۲۵۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.