۲
اختصاصی/ مصری:

الحاقیه پروتکل هسته‌ای باید به تصویب نمایندگان مجلس برسد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۹
الحاقیه پروتکل هسته‌ای باید به تصویب نمایندگان مجلس برسد
عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار «تعادل»، بابیان این مطلب که شواهد نشان از آن دارد که طرفین مذاکرات به نتایجی در آینده دست خواهند یافت، گفت: تیم هسته‌ای کشورمان در پیچ تاریخی قرارگرفته که این پیچ یک پیچ تاریخی خواهد بود.
وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که ملت ایران برای رسیدن به این درجه از دانش هسته‌ای هزینه ترور دانشمندان خود را تحمل کرده‌اند و حتی فرزند دوساله و پیرمرد چندساله هزینه تحریم‌ها و فشارهای مختلف را پرداخت کرده است، اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده ایران باید از هزینه‌هایی که ملت ایران برای رسیدن به دانش هسته‌ای که تاکنون پرداخت کرده‌اند دفاع کند و بر حق مسلم ملت ایران که پشتوانه آن‌ها در مذاکرات بشمار می‌روند، اصرار ورزد.
نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت گفت: کشورهای ۱+۵ باید در مذاکرات امتیاز بدهند زیرا که مردم در غرب به مسئولان خود را قبول ندارند اما مسئولان مذاکره‌کننده ایران ۷۰ میلیون نفر پشتوانه دارد و این پشتوانه به این معنا نیست که تیم مذاکره‌کننده هر مذاکره‌ای را در قبال غرب بپذیرد.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به ادعاهای غرب در خصوص مسائل هسته‌ای ایران، گفت: طبیعتاً طرف مذاکره‌کننده با ایران از تحریم‌هایی که علیه کشورمان وضع کرده‌اند خسارت‌هایی دیده و مشاهده کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران بسیار محکم استوار برای استقلال و تمامیت ارضی خود هزینه‌های تحریم‌ها را پرداخت می‌کند ولی در طرف مقابل ملت‌ها از دولت‌های خود نخواهند پذیرفت که هزینه تحریم‌ها را پرداخت کنند.

مصری در ادامه بابیان این‌که در تحریم ایران اروپاییان و آمریکایی‌ها بازارهای ایران را ازدست‌داده و رقبای آنان به بازارهای ایران دست‌یافته‌اند، بیان داشت: معتقدم به همان اندازه‌ای که ما علاقه‌مند هستیم تا مذاکرات به نتیجه برسد غرب علاقمندیش برای به نتیجه رسیدن مذاکرات بیشتر است، منتهی این علاقه‌مندی خود را با ژست‌های مختلف در مذاکرات بیان می‌کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به نقش کنگره آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: نقش و رول کنگره آمریکا این است که داخل مجموعه کنگره را به‌گونه‌ای شلوغ کند تا تیم مذاکره‌کننده خود در پای میز مذاکرات بتواند از تیم مذاکره‌کننده ایران امتیازات بیشتری بگیرد ولی به دلیل این‌که دیانت ما از سیاست ما جدا نیست هرگونه رفتار سیاسی که جدا از دیانت و صداقت باشد را ملت و نمایندگان کشورمان قبول ندارند لذا از روش آنان برای بهره‌وری بیشتر در مذاکرات استفاده نمی‌کند وگرنه ما نیز می‌توانیم در مجلس تریبون در اختیار بگیریم و هرگونه که دلمان می‌خواهد علیه سیاست‌مداران غرب صحبت کنیم و این عدم صحبت نمایندگان مجلس در جهت صادق و راست‌گو بودنشان است.
عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: معتقدم با این رفتارهایی که غربی‌ها در مذاکرات در پیش‌گرفته‌اند سود آن‌ها بیشتر از ایران است.
وی با تأکید بر این‌که الحاقیه توافق‌نامه جامع ژنو باید به تصویب نمایندگان مجلس برسد، گفت: نمایندگان مجلس به‌هیچ‌عنوان زیر بار پذیرفتن الحاقیه توافق‌نامه‌ای نخواهند رفت که منافع کشور در آن نادیده گرفته شود.
مصری اذعان داشت: نمایندگان ملت به‌هیچ‌عنوان بحث تعلیق و پلکانی تحریم‌ها را نخواهند پذیرفت و تنها با لغو کامل تحریم‌ها موافقت خواهند کرد.
نماینده مردم کرمانشاه بابیان این مطلب که ما مذاکره نمی‌کنیم که به توافقی با کشور ۱+۵ در مذاکرات دست‌یابیم، گفت: ما پای میز مذاکرات نشسته‌ایم که به حقوق خودمان در انرژی هسته‌ای دست‌یابیم و اگر به حقوقمان در مذاکرات رسیدیم، مذاکرات وسیله خوبی است برای رسیدن به حقوق در غیر این صورت مذاکرات وسیله مناسبی برای رسیدن به حقوقمان نیست.
کد مطلب : ۱۲۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.