ادعا درباره مداخله ایران در انتخابات آمریکا

29 شهريور 1403 ساعت 12:20

اف‌بی‌آی مدعی شده است که جمهوری اسلامی به رقیب انتخاباتی ترامپ کمک کرده است.


دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) و دو سازمان دولتی آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در ادعایی جدید گزارش کردند که ایران، «ایمیل‌های ناخواسته‌ای» را حاوی مطالب به سرقت رفته از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ که در دسترس عموم نبوده، برای افراد مرتبط با ستاد انتخاباتی جو بایدن ارسال کردند.
بایدن در پی فشارهای هم‌حزبی‌های خود در نهایت از نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 کناره‌گیری کرد و معاونش کامالا هریس جایگزین او شد.
اف بی آی و مسئولانی از دفتر مدیر اطلاعات ملی و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت مدعی شده‌اند که «در حال حاضر اطلاعاتی موجود نیست» که نشان دهد آیا گیرندگان مرتبط با ستاد انتخاباتی بایدن به این ایمیل‌ها پاسخ داده‌اند یا خیر. 
این اولین بار نیست که چنین اتهاماتی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود و پیش از این نیز در ماه گذشته، سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا مدعی شدند که جمهوری اسلامی پشت پرده تلاش‌ها برای به خطر انداختن ستادهای انتخاباتی هر دو حزب آمریکا در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا است.
در بیانیه مشترک اف‌بی‌آی با دو نهاد امنیتی و اطلاعاتی آمریکا ادعا شده است که هکرهای ایرانی از اواخر ماه ژوئن به انتقال مطالب به سرقت رفته غیرعمومی مرتبط با ستاد انتخاباتی ترامپ به سازمان‌های رسانه‌ای ادامه می‌دهد.
این نهادها همچنین در خصوص تلاش‌های روسیه، ایران و چین برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر آمریکا هشدار داده‌اند و مدعی شده‌اند که این کشور «تلاش می‌کنند تا با اقداماتی اختلافات در جامعه آمریکا را به نفع خود تشدید کنند و دوران انتخابات را بعنوان لحظات حساس و آسیب‌پذیر می‌دانند».
ادعاهای مطرح شده در حالی است که نمایندگی ایران در سازمان ملل روز گذشته (چهارشنبه) با رد تمامی این ادعاها تأکید کرد که «این‌گونه ادعاها هیچ اعتبار و مشروعیتی ندارد و کاملاً بی‌اساس و غیرقابل قبول است و ایران هیچ انگیزه و قصدی برای مداخله در انتخابات آمریکا نداشته و قاطعانه این ادعاها را رد می‌کند». 


کد مطلب: 157738

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/157738/ادعا-درباره-مداخله-ایران-انتخابات-آمریکا

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir