۰
پوتیاس تاریخ‌ساز شد

دومین تاجگذاری پیاپی الکسیا

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۰
دومین تاجگذاری پیاپی الکسیا
الکسیا پوتیاس، ستاره بی چون و چرای این روزهای فوتبال زنان، امشب در پاریس تاریخ‌ساز شد تا نامش را به عنوان اولین فوتبالیست زنی ثبت کند که دو سال پیاپی توپ طلا را به خود اختصاص می‌دهد.
این هافبک 28ساله بارسلونا سال گذشته هم این جایزه را دریافت کرده بود. او اما در اوایل تابستان از ناحیه رباط صلیبی با مصدومیت مواجه شد و نتوانست با تیم ملی کشورش، اسپانیا، در رقابتهای یورو2022 زنان شرکت کند.
پوتیاس پیش از مصدوم شدن بهترین گلزن فصل گذشته چمپیونزلیگ زنان بود و در 10 مسابقه 11 گل برای بارسا به ثمر رسانده بود.
بعد از پوتیاس در مراسم امشب نفرات دوم و سوم فوتبال زنان دنیا هم معرفی شدند. بث مید، مهاجم آرسنال در رتبه دوم ایستاد و سم کِر از چلسی هم رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
پوتیاس در آستانه رقابتهای یورو 2022 زنان در بدترین زمان ممکن با مصدومیتی جدی مواجه شد و مدتی قابل توجه از میادین دور بود. پوتیاس بعد از دریافت جایزه‌اش صحبت‌های کوتاهی انجام داد و گفت:" روند ریکاوری و بازگشت من خوب پیش می‌رود ولی این نبردی است که در آن هنوز پیروز نشده‌ام.
آندری شوچنکو، اسطوره فوتبال اوکراین، برای اهدا جایزه به پوتیاس روی سن رفت. ابتدا دروگبا تصویری از خودش و شوچنکو در زمان حضور در چلسی را به نمایش گذاشت و در مورد آن دیدار خاص و خوشحالی ویژه آن بازی که برای تولد فرزند شوچنکو بود، صحبت کرد. سپس شوچنکو در مورد جنگ در اوکراین صحبت کرد و گفت که به کشورش افتخار می‌کند. مجری مراسم همچنین به بث مید، ستاره آرسنال، که در رده بندی نهایی در رتبه دوم قرار گرفت و در سالن حضور داشت، تبریک گفت.
پوتیاس زمانی که جایزه‌اش را از دستهای شوچنکو دریافت کرد از خانواده‌اش تشکر کرد و سپس گفت:" بدون هم‌تیمی‌هایم امکان نداشت بتوانم به این جایزه برسم. می‌خواهم از مربی‌ام و کادر فنی باشگاه و همه کسانی که برای تیم زنان بارسا زحمت می‌کشند تشکر کنم.
خیلی خوشحالم که برای دومین سال پیاپی اینجا هستم. وقتی سال پیش این جایزه را گرفتم انگیزه‌ام چند برابر شد تا از آنچه بودم بهتر بشوم.
 
کد مطلب : ۱۵۱۱۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}