۰

چله و چهل حاشیه؟!

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۸
چله و چهل حاشیه؟!
به گزارش «عصر تعادل»،‌گویی حواشی ویژه برنامه صداوسیما در شب یلدا حالا حالاها ادامه دارد. گلایه‌های مردم یا کاربران فضای مجای از مهران مدیری و دیگر مجریان رسانه ملی که دستشان در نقد دولت بسیار باز است اصلا تازگی ندارد. از خبر 20.30 گرفته تا انتقادات صریح دورهمی؛ همه این‌ها بارها و بارها مطرح شده و در نتیجه گوش سنگین صدا و سیما که عموما میلی به شنیدن نقدها یا نگاه در آینه ندارد، به فراموشی سپرده شده است.
حواشی تازه حول محور ویژه‌برنامه مدیری که در شب یلدا روی آنتن رفت اما چنان مورد توجه برخی قرار گرفته و به محل بحث رسانه‌های اصولگرای بدل شده که گمان می‌رود عده‌ای عامدانه مجادله بر سر این امر را به بررسی و توجه به مسائل اصلی مملکت ترجیح داده‌اند.
بعد از آنکه روزنامه فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد که در حال حاضر در کنترل طیفی از اصولگرایان ادعا‌هایی درباره قرارداد مالی کلان این برنامه مطرح کرد و سبب شد که اصلاح طلبان هم از «مرد میلیارد تومانی» بنویسیند، ماجرا وارد فاز تازه‌ای شد.
فرهیختگان نوشته بود : «گفته می‌شود مصطفی احمدی، تهیه‌کننده دورهمی ابتدا برای ساخت این سری از برنامه مبلغ یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای هر قسمت را پیشنهاد داد که با موافقت مرتضی میرباقری، معاون سیما همراه بود. پس از آن مسئولان رده‌بالاتر سازمان صداوسیما نسبت به بالا رفتن نرخ برنامه‌سازی در این مجموعه، متعاقب عقد چنین قراردادی، حساسیت نشان دادند و قرار شد این مبلغ یا حتی مبلغی بالاتر از آن به شکلی دیگر در اختیار سازندگان دورهمی قرار بگیرد.»
این گزاش موجب شد که خبرگزاری فارس،‌یعنی دیگر رسانه اصولگرا به دنبال گرفتن تکذیب این خبر رفته و به نقل از یک منبع آگاه در صدا و سیما بنویسد: « اصلاً طرح موضوع از پایه ایراد دارد. چون مهران مدیری با تلویزیون قراردادی ندارد و قرارداد او با تهیه‌کننده است و این تهیه‌کننده است که تعیین می‌کند چه دستمزدی به مجری خود بدهد. برای تهیه چنین برنامه‌هایی بودجه مشخص و معینی وجود دارد، قرارداد‌ها شفافی امضا می‌شود و غیرممکن است که یک مجری بتواند قرارداد دستمزد میلیاردی با تلویزیون ببندد. ضمن اینکه این نکته را فراموش نکنیم حتی اگر این اتفاق بیفتد، میزان سودآوری مهران مدیری برای تلویزیون چندین برابر دستمزدی است که او می‌گیرد.»
حال باید دید که فرهیختگان برای ادعاهای خود سندی رو می‌کند و این غائله را ادامه می‌دهد یا سکوت کرده و اجازه می‌دهد که مخاطلبان رسانه و فضای مجزای بر مسائلی غیر از این حواشی تمرکز کنند. مسائلی از جنس مشکلات معیشتی و سیاست‌‌های کلانی که به آن دامن می‌زند، انتخابات آتی و بستر اجتماعی که از بی‌رمقی آن حکایت می‌کند و ...  
کد مطلب : ۱۴۶۴۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}