۰
ستاره استقلال، فرشته نجات عراق

پسران صحرا به راحتی از طوفان زرد عبور کردند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۷
پسران صحرا به راحتی از طوفان زرد عبور کردند
 
به گزارش عصر تعادل در ادامه رقابت فوتبال جام ملت‌های آسیا و از روز چارم این رقابت‌ها در گروه D تیم‌های فوتبال عراق و ویتنام، همگروه‌های تیم کشورمان به مصاف هم رفتند. آن‌ها که قدرت‌نمایی تیم ایران را دیده بودند، تنها برای پیروزی و زنده نگه داشتن شانس‌های خود گام به ورزشگاه بن زاید ابوظبی گذاشتند.
 
چک اول!
ویتنام برخلاف تصور تیم دست و پا بسته‌ای مقابل قهرمان سال 2007 آسیا نبود. هرچند شیرهای بین‌النهرین نبض بازی را در دست داشتند اما این ویتنام بود که دقیقه 24 روی پاس عمقی چانگ های به چانگ فونگ در قلب دفاع عراق باعث شد ولی حسن جاسم مدافع عراق ناگهان هوس دریبل زیدانی به سرش زد! و با حرکتی عجیب و غریب توپ را به قعر دروازه خودی فرستاد.
 
عراق که انتظار خوردن چنین کشیده‌ای را نداشت، انگار که از خواب بیدار شده باشد، یک پارچه حمله شد تا 11 دقیقه بعد حسین علی هافبک طراح این تیم پاسی عمقی به قلب دفاع حریف فرستاد. دوی مان، در دفع این توپ مرتکب اشتباهی مرگبار شد و مهند علی پس از ربودن توپ دو مدافع ویتنام را از پیش رو برداشت و با به رخ کشیدن تکنیک نابش و با ضربه‌ای زمینی، دانگ وان لم را تسلیم کرد.
 
دفاع آسیب‌پذیر عراق
در حالی که همه گمان می‌کردند نیمه نخست با تساوی به پایان می‌رسد، دقیقه 42 موج دیگری از ضدحملات ویتنام کار دست عراق داد. ترانگ هوانگ، هافبک بازیساز و تکنیکی ویتنام یک تنه به قلب دفاع حریف زد و با شوتی زمینی، جلال حسن جاسم را به واکنش واداشت اما شیرجه زمینی او با دفع
ناقصش توام شد تا این بار نوبت شاهکار احمد ابراهیم، دیگر مدافع میانی عراق برسد و او توپ را به پای چانگ فونگ بکوبد تا توپ در قعر دروازه جاسم آرام بگیرد و ویتنام نیمه نخست را 2 بر یک برنده به رختکن برود.
 

 همام طارق و بشار رسن ستاره‌های استقلال و پرسپولیس روی نیمکت عراق! 

نخستین گلزن استقلالی در جام ملت‌ها
سرکو کاتانچ که در نیمه نخست بشار رسن، هافبک پرسپولیس را به میدان فرستاده بود، در نیمه دوم و زمانی که دید تیمش از گشودن دروازه حریف عاجز است، بازهم دست به تعویض زد. او این بار همام طارق، وینگر استقلال تهران را به جای اسامه جبار رشید به زمین فرستاد. یک دقیقه پس از این تعویض و در دقیقه 59 حسین علی از چپ توپ بلندی را روی دروازه ویتنام فرستاد؛ اما دانگ وان ضربه سر خطرناک مهند علی را از یک قدمی برگشت داد، این دو توپ را رها نکردند و روی زمین هم ضربه مهند با دبل سیو وان برگشت داده شد اما این بار همام طارق از راه رسید و و با ضربه‌ای محکم طاق دروازه ویتنام را فروریخت تا پسر عراقی استقلال، تعویض طلایی کاتانچ نام بگیرد.
 

طارق نخستین بازیکن استقلال تهران بود که در جام ملت‌های آسیا گلزنی می‌کند

پس از این گل عراق بازهم در عطش گل برتری می‌سوخت. آن‌ها می‌دانستند چه کار سختی مقابل ایران در ادامه دارند و با حملات پیاپی خود سعی در رسیدن به گل سوم و پیروزی داشتند ولی درست زمانی که همه از برد ناامید بودند. دقیقه 89 یک ضربه ایستگاهی در موقعیتی بسیار مناسب نصیب عراق شد. علی عدنان مدافع عراق پشت
این ضربه ایستاد و مانند کاشته زنی قهار آن را از بالای سر دفاع درون دروازه وان و ویتنام فرستاد تا شاگردان کاتانچ در واپسین لحظات 3 امتیاز ارزشمند بگیرند و خیالشان بابت صعود از این گروه راحت شود. آن‌ها در بازی بعدی یمنی را پیش رو دارند که به نظر ضعیف‌ترین تیم جام ملت‌هاست.
 
عبور پسران صحرا از طوفان زرد
در دیگر دیدار دیروز و از گروه E تیم فوتبال عربستان سعودی ساعت 19:30 در ورزشگاه راشد دبی به مصاف کره شمالی رفت. کره که تنها سایه‌ای از تیم قدرتمند اوایل دهه 90 را با خود به همراه دارد از ابتدا قافیه را به حریف باخته بود و به خوبی نمایان بود که آن‌ها توان ایستادگی برابر یکی از نمایندگان آسیا در جام جهانی 2018 را ندارند. با وجود این کره شمالی نیم ساعت برابر پسران صحرا ایستادگی کرد تا سرانجام دقیقه هنان الباهبری روی پاس عزیز البیشی در جناح چپ صاحب توپ شد و با حرکتی تکنیکی مدافع مقابلش را محو و سپس شوت محکمی روانه دروازه حریف کرد که توپ در سه کنج دروازه ری میون گوک آرام گرفت و گل نخست بازی به ثمر رسید.
 
چند دقیقه بعد وینگر کره شمالی از اشتباه عجیب مدافع عربستان بهره برد و توپ بلندی را در دهانه دروازه روی سر هان گوانگ سون ریخت اما ضربه او به زیر توپ زده شد و بهترین فرصت کره شمالی برای رسیدن به دروازه عربستان در نیمه نخست دود شد.
 

سالم الدوساری کاپیتان عربستان با دریبل مدافع کره شمالی گلزنی می‌کند.

زیباترین گل جام 
یک دقیقه بعد و در دقیقه 36 نوبت به یاسر الشهرانی مدافع چپ برجسته الهلال و تیم
ملی عربستان رسید که تکنیک خود را به رخ مدافعان حریف بکشد اما کره‌ای‌ها او را سرنگون کردند تا یک ضربه ایستگاهی از جناح چپ نصیب شاگردان خوان آنتونیو پیتزی شود. حسن المقهوری پشت توپ ایستاد و ارسال نیمه بلند او مقابل دروازه کره شمالی را محمد الفتیل مدافع پیش تاخته عربستان با نمایشی زیبا و با پشت پا به گل دوم عربستان تبدیل کرد تا الفتیل زننده زیباترین گل جام تا امروز لقب بگیرد. دقیقه 42 فهد الموالد می‌توانست سومین گل تیمش را هم به راحتی به ثمر برساند اما در مصافی تک به تک ری میون گوک با حرکتی تماشایی توپ او را دفع کرد.
 
تیر خلاص بر شقیقه کره شمالی
آخرین دقیقه نیمه نخست از راه رسیده بود که اشتباهی کودکانه تیر خلاص را در همان نیمه بر شقیقه طوفان زرد شلیک کرد. پاس عربستانی‌ها در زمین کره شمالی به المقهوری رسید اما در حالی که او موقعیت چندان خطرناکی هم نداشت، هانگ گوان سون، همان بازیکنی که بهترین فرصت تیمش را هدر داده بود فقط برای زدن پاهای بازیکن عربستان به سمت المقهوری یورش برد و او را نقش زمین کرد. نتیجه مشخص بود. عبدرالرحمن الجاسم قطری کارت زرد دوم و پس از آن کارت قرمز را به گوان سون نشان داد تا او تیمش را 10 نفره و کار کره شمالی را تمام کند.
 
عربستان در نیمه دوم بیشتر یک بازی تمرینی به نمایش گذاشت. دقیقه 62 سلسله اشتباهات متعدد کره‌ای باعث شد توپ به یاسر الشهرانی برسد و او که برای زدن اولین گل ملی خود بی تابی می‌کرد با ضربه‌ای کات دار به یک قدمی آرزویش رسید اما توپش از کنار دروازه میون گوک
به بیرون رفت. 2 دقیقه بعد توپ بلندی روی قوس محوطه جریمه عربستان سعودی فرود آمد و ایل گوان با استپی زیبا و چرخشی زیباتر در موقعیتی عالی توپ را زمین به دروازه عربستان شلیک کرد اما محمد آل فتیل با تکلی بلند منجی دروازه سعودی شد. یک دقیقه بعد فهد الموالد با یک توسر توپ عالی و ضربه کات دار می‌رفت تا سومین مرد گلزن میدان نام بگیرد اما ضربه او هم درست مانند شوت شهرانی جای در چارچوب دروازه کره شمالی نداشت.
 

هنان الباهبری، وینگر چپ عربستان برای هر دفاعی خطرناک است! 

بدشانسی کره‌ای‌ها
کره شمالی با وجود 10 نفره شدن از نیمه اول بسیار بهتر بازی می‌کرد و دقیقه 68 با یک اوت دستی بلند و پس از دفع ناقص دفاع عربستان نوبت به ری یانگ جیک رسید اما شوت والی و سرکش و چکشی او را محمد العویس با شیرجه‌ای بلند، دفع کرد. این مهم‌ترین تهدید کره شمالی در بازی بود.
 
دقیقه 70 نوبت به سالم الدوساری، کاپیتان عربستان رسید تا پس از دریافت پاس از البیشی، مدافع پیش روی خود را دریبل بزند و توپ را دور از دستان میون گوک به گوشه دروازه کره بفرستد و سومین گلزن عربستان نام بگیرد.
 
سرانجام الموالد هم دقیقه 84 با پاس حمدان الشمرانی و اشتباه مرگبار مدافع کره شمالی از روی خط شش قدم توپ را به وسط دروازه میون گوک کوبید تا عربستان به گل چهارم برسد و این دیدار را با نتیجه‌ای قاطع به پایان برساند.
 
در ادامه این رقابت‌ها امروز ژاپن و ترکمنستان ساعت 14:30 و ترکمنستان و عمان ساعت 17 به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

پایان پیام//
کد مطلب : ۱۴۵۲۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}