۰
تاتنهام 1 - 0 برنلی

جشن صدمین پیروزی «پوچ» با شیرینی دانمارکی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۱
جشن صدمین پیروزی «پوچ» با شیرینی دانمارکی
به گزارش عصر تعادل، در ادامه هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر جزیره، ساعت 18:30 دیروز تیم تاتنهام اسپرز در ورزشگاه ومبلی میزبان برنلی رده هفدهمی بود. شاگردان پوچتینو پس از دیدار سنگینی که در نیوکمپ مقابل بارسلونا به نمایش گذاشته بودند با ساق‌هایی خسته اما انگیزه فراوان گام به این بازی حساس گذاشتند.
 
مائوریسیو پوچتینو سرمربی تاتنهام که از خستگی شاگردانش به خوبی واقف بود در این بازی کریستین اریکسن، وینگر دانمارکی و سون هیونگ مین، بازیکن کره‌ای خود را روی نیمکت نشانده بود. ضمن اینکه کیرون تریپیر پس از مدت‌ها مصدومیت به دفاع راست سپیدهای لندن بازگشته بود.
 
تاتنهام که فقط به سه امتیاز این بازی می‌اندیشید، بازی را تهاجمی آغاز کرد اما دفاع چند لایه بازیکنان برنلی به سختی مقابل لندنی‌ها ایستادگی می‌کرد. در اواسط نیمه نخست پاس تماشایی سیسوکو به اریک لاملا رسید اما هوشیاری جو هارت، سنگربان با تجربه و نامدار برنلی مانع و خروج به موقع او این فرصت تک به تک را از وینگر آرژانتینی تات گرفت. پیش از این صحنه هم لوکاس مورای برزیلی در موقعیتی مشابه توپ را از کنار دروازه به بیرون کوبید.
 

در نیمه دوم تاتنهام فشار بیشتری به حریف وارد کرد و هری کین که اسیر یارگیری سخت مدافعان حریف شده بود، یک خط عقب‌تر آمده بود تا فرصت را برای دله علی، لاملا و دیگر مهاجمان تاتنهام فراهم کند. دقیقه 72 سرانجام پوچ دست به کار شد و اریکسن و سون هیونگ مین را به بازی فرستاد. سون چند دقیقه پس از ورود خود به میدان توپ را از دو قدمی دروازه به بیرون زد تا آه از نهاد تاتنهامی‌ها بر خیزد. در دقایق پایانی فرناندو یورنته هم جای لاملا را گرفت اما فرصت زیادی برای پسران سپید لندن باقی نمانده بود. 90 دقیقه قانونی به پایان رسیده بود و داور چهارم عدد 4 را به نشانه 4 دقیقه وقت اضافه روی تابلوی تعویض نشان داد.


 
سرانجام در حالی که نیمی از وقت‌های تلف شده هم گذشته بود، بازی مستقیمی تات جواب داد. ارسال بلند روی دروازه برنلی و دخالت دله علی توپ را به هری کین که روی خط 6 قدم و پشت به دروازه ایستاده بود رساند. کین با خونسردی مثال‌زدنی خود پاسی دقیق و زمینی به اریکسن داد تا ستاره دانمارکی تاتنهام تیر خلاص را بر شقیقه جو هارت شلیک کند.

در ثانیه‌های باقیمانده اتفاق خاصی نیفتاد تا تاتنهام به یک برد سخت اما با ارزش برسد. این برد یکصدمین پیروزی مائوریسیو پوچتینو سرمربی آرژانتینی تاتنهام روی نیمکت پسران سپید لندن محسوب می‌شود و به این ترتیب پوچ به تنها مربی تاریخ تاتنهام بدل شد که بردهایش با تاتنهام سه رقمی شد. 

تاتنهام با این پیروزی 39 امتیازی شد و بعد از منچسترسیتی و لیورپول در رتبه سوم تثبیت شد. در ادامه رقابت‌های هفته هفدهم ساعت 19:30 امشب لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان منچستریونایتد است و در صورت پیروزی بالاتر از سیتی در صدر جدول قرار می‌گیرد.
 
پایان پیام//
کد مطلب : ۱۴۴۹۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.