۱

سرور اختصاصی مجازی چیست؟

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۳
VPS که مخفف Virtual Private Server به معنای سرور اختصاصی مجازی می باشد و گاهی از آن به عنوان VDS یا Virtual Dedicated Server نیز نام می برند، به طور ساده به سرویس های میزبانی فضایی گفته می شود که همانند یک سرور اختصاصی مستقل با دسترسی سطح بالا به سرور عمل مینمایند لکن بصورت چندگانه و با هم بر روی یک سرور فیزیکی قرار می گیرند. به عبارت بهتر، با استفاده از تکنولوژی مانند Virtuozzo و با بهره گیری از سخت افزارهای بسیار قوی و پیشرفته، یک سرور فیزیکی به چندینVPS با امکانات یکسان یا متفاوت تقسیم می شود.

هر VPS به طور کاملاً جداگانه عـمـل می کنـد در نتیجـه VPS هـای موجود بر روی یک سـرور می توانند از سیستم های عامل متفاوت و نرم افزارهای مختلف و نسخه های متفاوتی استفاده نمایند. بر فرض یک VPS دارای لینوکس Fedora، دیگری دارای CentOS به عنوان سیستم عامل های سـرور خواهند بود. همین امر در رابطه با VPS های با سـیسـتـم عامل وینـدوز نیـز صادق می باشد. همچنین تعریف Name Server های اختصاصی ، نصب ASP, PHP , MySQL , .NET و سایر برنامه ها با نسخه دلخواه ، نصب و اجرای کلیه برنامه ها، DLL ها، ... بطور کامل در کنترل و اختیار هر مشترک میباشد.

سرور مجازی اختصاصی برای چه کسانی میتواند مفید باشد؟ سرور اختصاصی مجازی برای صاحبان وبسایت‌هایی که به منابع بیشتر و قابل اطمینان‌تر نیاز دارند و یا به ترافیک بیشتری احتیاج دارند و قصد دارند تا سایت و یا کسب و کار خود را گسترش داده و به تجارت الکترونیک بپردازند انتخابی ایده آل است.VPS با در اختیار گذاشتن قابلیت استفاده از سیستم عامل‌های مجزا و مستقل و شخصی سازی‌ها میتواند برای صاحبان کسب و کار امنیت بالاتری به ارمغان بیاورد.

اگر تصمیم به تهیه یک سرور مجازی دارید باید بنابه مورد استفاده خود از این سرور مجازی به Platform ای که برای Virtualization در Data Center طرف قرارداد شما استفاده شده است، توجه داشته باشد. زیرا که هر کدام از این Platform ها نواقص و فوایدی دارند، از آنجا که بیشتر کاربران ایرانی برای سرور های مجازی خود تمایل به استفاده از Platform معروف به Xen که متعلق به شرکت Citrix می باشد، دارند، اندکی در مورد فواید و معابش توضیح خواهیم داد. فواید: استقلال کامل یک سرور مجازی از مابقی سرور های مجازی استفاده از کرنل کامل لینوکس برای هر VPS و در نتیجه پشتیبانی از همه امکانات لینوکس بهره وری از حافظه مجازی نوع SWAP و در نتیجه امکان اجرای وظایف متعددی که نیاز به حافظه زیاد دارند. معایب: بجهت استقلال کاملی که فراهم کرده است، نسبت به platform های دیگر مانند Virttuozzo سرعت کمتری دارد. عدم پشتیبانی از حافظه Brustable که البته در platform های دیگر نیز در حد تئوری پشتیبانی شده است.

نصب راند کیوب ( RoundCube ) بر روی سرور هاست لینوکس و ویندوز

Web mail ابزاری است برای اتصال به میل سرور ( Mail Server ) از طریق مرورگر ، به عبارت دیگر وب میل امکان مشاهده ، دریافت ، ارسال و تنظیمات ایمیل را از طریق مرورگر برای کاربر ایمیل فراهم می نماید.

برخی از mail server ها ابزار web mail مخصوص خود را دارند و برخی نیز به کاربران امکان نصب web mail های دلخواه را می دهند. راند کیوب ( Roundcube ) و اسکویرل میل ( SquirrelMail ) دو نمونه بسیار معروف نرم افزار های وب میل می باشند. در سوی دیگر می توان از جیمیل ( gmail ) ، یاهو میل ( yahoo mail ) ، هات میل ( hotmail ) و ده ها مورد دیگر به عنوان ارائه دهنده وب میل نام برد که به شما یک ایمیل اختصاصی رایگان و امکان دسترسی به آن از طریق وب میل معروف خود را ارائه می نمایند، در واقع ارائه دهنده گان وب میل ، تنها به شما امکان دسترسی به وب میل خود از طریق ایمیل ارائه شده بر روی میل سرور خود را ارائه می نمایند و طبیعتا شما نمی توانید نرم افزار وب میل آنها را در جای دیگری استفاده نمائید.
مرجع : رجا
کد مطلب : ۲۴۶۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.