۰

جهان را چه خطرهای بزرگی تهدید می کند؟

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۴
جهان را چه خطرهای بزرگی تهدید می کند؟
بحران هزینه زندگی طی دو سال آینده، به عنوان بزرگترین خطر در نظر گرفته می‌شود اما طی ۱۰ سال آینده خطرات زیست‌محیطی غالب خواهند بود و پیوستگی ریسک‌ها و بحران‌های جهانی، خطر چند بحران‌ در سال‌های آینده را به‌وجود می‌آورد.
دهه ۲۰۲۰ با شروع مواردی مانند بیماری کووید- ۱۹ و جنگ در اروپا که منجر به مجموعه جدیدی از بحران‌های غذایی و انرژی بوده است، همراه شد.
جنگ در اوکراین باعث افزایش قیمت انرژی و موادغذایی شده است و فشارهای تورمی ناشی از آن باعث شعله‌ور شدن بحران جهانی هزینه‌های زندگی همچنین ناآرامی‌های اجتماعی شد. علاوه بر همه اینها، با بازگشایی اقتصادها پس از همه‌گیری، انتشار کربن همچنان در حال افزایش است.
نتایج بررسی نشان داده است که بحران هزینه زندگی به‌عنوان مهم‌ترین تهدیدی خواهد بود که جهان طی دو سال آینده با آن مواجه است. بلایای طبیعی و رویدادهای شدید آب‌وهوایی نیز از موارد مهم دیگری هستند.
تقاضا برای غذا، آب و انرژی در نتیجه رشد جمعیت و پیشرفت اجتماعی و اقتصادی در حال افزایش است. گسترش سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر تقاضای بی‌سابقه‌ای برای مواد معدنی و فلزات کمیاب ایجاد می‌کند. این گزارش هشدار می‌دهد که شکاف بین تقاضا و عرضه این منابع می‌تواند پیامدهای فاجعه باری از جمله از دست دادن تنوع زیستی، فروپاشی اکوسیستم، جنگ‌های تجاری و درگیری مسلحانه بین کشورها داشته باشد.
شکست در کاهش تغییرات اقلیمی تا از دست‌ دادن تنوع زیستی و فروپاشی اکوسیستم، از خطرات بزرگ در ۱۰ سال آینده است که همگی محیطی هستند. آب‌وهوا و توسعه انسانی باید هسته اصلی نگرانی رهبران جهانی باشد حتی در شرایطی که آنها با بحران‌های کنونی مقابله می‌کنند زیرا تعداد زیادی از بحران‌های جاری نیاز به اقدام جمعی جسورانه دارد.
این گزارش نشان می‌دهد که رهبران در حال آماده شدن برای راه طولانی هستند اما خوش‌بینی اندکی وجود دارد که بحران‌ها در بلندمدت کاهش خواهند یافت.
کد مطلب : ۱۵۵۴۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}