۰

چهار جانشین اقتصادی برای لاماری‌ایما

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۳
چهار جانشین اقتصادی برای لاماری‌ایما
فروش اینترنتی لاماری‌ایما روز شنبه ۲۸ آبان وارد مرحله چهارم شد. اولین فروش لاماری‌ایما اردیبهشت امسال با قیمت ۹۸۹ میلیون تومان کلید خورد و حالا آرین‌پارس‌موتور که مونتاژ آن را برعهده دارد از خریداران لاماری‌ایما یک میلیارد و ۹۴ میلیون تومان دریافت می‌کنند.
ب متقاضیان لاماری‌ایما علاوه بر اینکه نسبت به ابتدای سال ۱۰۵ میلیون تومان یعنی تقریبا ۱۰ درصد بیشتر می‌پردازند، باید سه ماه برای دریافت آن منتظر بمانند. همین الان با پول مورد نیاز برای خرید لاماری‌ایما در طرح فروش آرین‌پارس‌موتور می‌شود چهار شاسی‌بلند دیگر را زیر نظر داشت.

شماره یک| جک S5 جدید
جک S5 جدید با موتور‌های ۱.۵ لیتر پارسال روانه بازار شدند. حجم موتور جک S5 جدید، نیم‌لیتر نسبت به نسخه‌های قبلی کاهش پیدا کرده، اما راندمان این موتور‌ها از جک S5 با موتور دو لیتر بیشتر است. کرمان‌موتور اضافه شدن کروز کنترل و چراغ‌های دی‌لایت را آپشن‌های جدید جک S5 جدید نسبت به نسخه‌های قبلی معرفی کرده و آن را در کارخانه با قیمت ۹۸۵ میلیون تومان می‌فروشد. در بازار آزاد همین محصول را معادل یک میلیارد و ۶۵ میلیون تومان معامله می‌کنند.
شماره دو| فوتون ساوانا
ساوانا اولین شاسی‌بلند برند چینی فوتون است که مونتاژ آن را عظیم‌خودرو به عهده گرفت. فوتون ساوانا اولین بار سال ۹۶ در نمایشگاه‌های خودرو دیده شد و نهایتا آبان سال ۹۷ یعنی تقریبا چهار سال پیش مونتاژ آن کلید خورد. نحوه طراحی ساوانا مورد انتقاد بخشی از فعالان بازار خودرو قرار گرفت و نهایتا در سال ۹۹ مونتاژ آن به پایان رسید. درحال حاضر نمونه‌های صفرکیلومتر فوتون ساوانا را در بازار آزاد نزدیک یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان معامله می‌کنند. عرضه محدود و مصرف سوخت بالا نسبت به سایر شاسی‌بلند‌هایی که رقیب اقتصادی فوتون ساوانا به‌شمار می‌روند، بخش دیگری از نقاط ضعف این محصول به‌شمار می‌رود.
شماره سه| فردا T5
فردا T5 با پشرانه‌ای مشابه لاماری‌ایما وارد بازار شد. پیشرانه چهار سیلندر با حجم موتور ۱.۵ لیتر که حداکثر گشتاور خروجی آن ۲۳۰ نیو‌تن‌متر و حداکثر توان آن ۱۵۶ اسب‌بخار است. از نظر قیمت در کارخانه هر دو مدل را نزدیک یک میلیارد می‌فروشند. قیمت کارخانه لاماری‌ایما یک میلیارد و ۹۴ میلیون تومان است و فردا موتور، T5 را با قیمت یک میلیارد و ۴۹ میلیون تومان عرضه می‌کند. برخلاف لاماری‌ایما که در بازار آزاد با اختلاف چشمگیری دست به دست می‌شود، اما قیمت فردا T5 در بازار آزاد نزدیک به کارخانه است و الان برای خرید آن باید حدود یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان پرداخت کرد.
شماره چهار| BYD S6
S6 از نظر ظاهری به لکسوس RX بی‌شباهت نیست. محصولی که سال ۹۵ برای اولین توسط کارمانیا وارد بازار شد، اما عرضه آن بیش از سه سال دوام نداشت. S6 باوجود داشتن موتور ۲.۴ لیتری، نسبت به رقبای خود عملکرد فنی ضعیف‌تری دارد و مصرف سوخت ۹.۸ لیتری آن حداقل در قیاس با رقبا، زیاد است. با این حال موتور تحت لیسانس میتسوبیشی و برخی از آپشن‌ها مثل دوربین زیر آینه بخشی از نقاط قوت S6 به‌شمار می‌رود. در بازار آزاد خرید S6 صفرکیلومتر الان کمتر از یک میلیارد تومان تمام می‌شود و ارزش آن معادل ۹۲۵ میلیون تومان است.
مقایسه لاماری‌ایما با رقبای اقتصادی
مشخصات لاماری‌ایما فوتون ساوانا فردا T5 BYD S6 جک S5
پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ چهار سیلندر توربوشارژ چهار سیلندر توربوشارژ چهار سیلندر چهار سیلندر توربوشارژ
حجم موتور ۱.۵ لیتر دو لیتر ۱.۵ لیتر ۲.۴ لیتر ۱.۵ لیتر
حداکثر گشتاور خروجی ۲۸۵ نیو‌تن‌متر ۳۲۰ نیوتن‌متر ۲۳۰ نیو‌تن متر ۲۲۹ نیو‌تن‌متر ۲۵۱ نیو‌تن‌متر
حداکثر توان خروجی ۱۹۵ اسب‌بخار ۲۱۴ اسب‌بخار ۱۵۶ اسب‌بخار ۱۶۰ اسب‌بخار ۱۷۱ اسب‌بخار
حجم باک ۵۵ لیتر ۷۵ لیتر ۵۵ لیتر ۷۲ لیتر ۵۵ لیتر
شتاب ۹.۵ ثانیه ۱۰ ثانیه ۱۱.۸ ثانیه ۱۳ ثانیه ۱۱ ثانیه
حداکثر سرعت - ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
قیمت کارخانه ۱.۰۹۴ میلیارد تومان - یک میلیارد و ۴۹ میلیون تومان - ۹۸۵ میلیون تومان
قیمت بازار ۱.۶ میلیارد تومان یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان ۹۲۵ میلیون تومان یک میلیارد  و ۶۵ میلیون تومان
کد مطلب : ۱۵۲۶۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}