۰

ممنوعیت خروج از منزل در صربستان

تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۴
ممنوعیت خروج از منزل در صربستان
به گزارش عصر تعادل، دولت صربستان براساس پیشنهاد ستاد مبارزه با ویروس کرونا و با هدف مهار شیوع این ویروس در آستانه عید پاک مسیحیان ارتدوکس این کشور مقررات ممنوعیت خروج از منزل را از بعدازطهر امروز جمعه تا صبح سه شنبه به اجرا می گذارد.

برپایه چنین تصمیمی مقررات ممنوعیت خروج از منزل در سراسر صربستان به مدت ۸۴ ساعت از ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۹ فروردین تا ساعت ۵ بامداد سه شنبه دوم اردیبهشت به اجرا درمی آید.

دولت صربستان چنین تصمیمی را در راستای جلوگیری از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به خصوص در ایام تعطیلات اتخاذ کرده است.

براساس گفت و گوی تلفنی «آلکساندر ووچیچ» رئیس جمهوری صربستان با اسقف اعظم کلیسای صربستان قرار شد که مراسم مذهبی برای عید پاک در این کشور از طریق رسانه های الکترونیکی و شبکه های اجتماعی بطور مستقیم پخش شوند و مردم در منازل خود نیایش کنند.

رئیس جمهوری صربستان در رابطه با فعالیت پزشکان و داروسازان در مبارزه با ویروس کرونا در کشور ، از آغاز تولید داروی «کلروکین» در کشور که برای معالجه این ویروس استفاده می شود، خبر داد.

وی همچنین در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به آغاز تولید داروی ضد ویروس کلروکین به عنوان داروی اصلی برای کووید-۱۹، کارخانه داروسازی گالنیک صربستان که این دارو در آن تولید می شود و تمامی شاغلین آن را مورد تحسین و تشویق قرار داد.

آخرین داده های وزارت بهداشت و درمان صربستان از زمان بیماری همه گیر در این کشور حاکی است ۵ هزار و ۳۱۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا و یکصد و سه نفر جان خود را از دست دادند.

همچنین در این کشور تاکنون مجموعا ۲۹ هزار و ۴۷۲ نفر آزمایش شدند و تعداد بیمارانی که بهبود یافتند بالغ بر ۴۴۳ نفر گزارش شده است. در ضمن بر اساس این داده ها، ۵۹۳ نفر از شاغلین مراکز درمانی و بهداشتی در صربستان به کرونا مبتلا شده اند.

نهادهای مسئول در صربستان اعلام کردند که بدون توجه به مقررات ممنوعیت خروج از خانه، در صورتی که شهروندان علائم ناشی از بیماری ویروس کرونا را حس کنند، فورا خود را به اولین درمانگاه و یا بیمارستان محل اقامت برسانند و اگر به این خاطر از خانه بیرون بروند مطمئنا مجازات نخواهند شد.

دولت صربستان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که با دقت و هوشیاری بر وضعیت پیشرفت کرونا ادامه داده و اقدامات خود را با مشورت متخصصین پزشکی منطبق می کند.

دولت صربستان از بدو شیوع ویروس کرونا در این کشور تدابیر پیشگیری شدیدی را از جمله ممنوعیت خروج از خانه از ساعت ۱۷ تا ساعت پنج بامداد به اجرا گذاشت و در حال حاضر با کمک های دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین کارشناسان و متخصصین اپیدمیولوژی و تامین مراکز متعدد درمانی برای بستری مبتلایان به ویروس کرونا تلاش زیادی را در سطح کشور برای مهار این ویروس به اجرا گذاشته است.

تامین ماسک و دیگر نیازهای پزشکی و دارویی، متوقف کردن حمل و نقل عمومی در شهر و بین شهری، بستن تمامی رستوران ها و قهوه‌خانه ها و متوقف کردن پرواز هواپیماهای مسافربری از فرودگاه بین المللی نیکولا تسلا بلگراد، پایتخت صربستان از دیگر موارد مهمی هستند که صربستان در مبارزه با ویروس کرونا بکار گرفته است.

جریمه سنگین برای افرادی که مقررات وضعیت اضطراری را اجرا نکنند یکی از اقدامات مهم در ممانعت از خروج مردم به ویژه سالمندان از خانه ها است که نتیجه مطلوبی داده است.

بر اساس تدابیر اتخاذ شده توسط دولت صربستان، حضور افراد سالمند بالاتر از ۶۵ سال در شهرها و افراد بالاتر از ۷۰ سال در روستاها ممنوع است و دولت برای این افراد، تسهیلاتی را فراهم آورده است.
کد مطلب : ۱۵۱۱۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}