۰

رابطه واکنس آنفلوآنزا با کرونا چیست؟

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۸
رابطه واکنس آنفلوآنزا با کرونا چیست؟
به گزارش عصر تعادل مدیر دفتر نظام ارجاع و پزشک خانواده سازمان نظام پزشکی کشور با بیان این مطلب که ویروس کرونا یک ویروس جدید و رفتار آن غیرقابل پیش بینی تصریح کرد: واکسن آنفلوآنزا هیچ تاثیر در مصون‌سازی افراد در برابر کرونا ندارد.

"محبوبه گلستانی" در پویش مردمی مقابله با کروناویروس با اشاره به حساسیت برخی افراد به مواد ضدعفونی‌کننده‌ گفت: این روزها مصرف استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها افزایش پیدا کرده لذا باید در مصرف آنها دقت زیاد داشته باشید زیرا برخی افراد به این مواد ضدعفونی‌کننده‌ حساسیت داشته که می تواند مشکلاتی را برای آنها ایجاد کند، همچنین برخی مواد غذایی نیز حساسیت‌زا هستند و باعث خس خس گلو می‌شوند و افرادی که دچار این عارضه شده‌اند، باید روزانه گلوی خود را با آب و نمک شستشو دهند.

وی درباره احتمال انتقال ویروس از طریق کفش و دفترچه ها یادداشت بیان کرد: برای از بین بردن ویروس از دفترچه های یادداشت، می‌توانید از باد داغ سشوار استفاده کنید یا ۲ روز دفترچه یادداشت خود را در یک مکان بگذارید تا خود به خود ویروس از بین برود. برای از بین بردن ویروس روی کفش نیز ۳ تا ۵ روز وقت نیاز است اما در مجموع باید به این نکته توجه داشت که هنوز میزان ماندگاری ویروس کووید ۱۹ روی سطوح مختلف مشخص نشده است.

مدیر دفتر نظام ارجاع و پزشک خانواده سازمان نظام پزشکی کشور با بیان این مطلب که ویروس کرونا یک ویروس جدید و رفتار آن غیرقابل پیش بینی تصریح کرد: واکسن آنفلوآنزا هیچ تاثیر در مصون‌سازی افراد در برابر کرونا ندارد.

وی با اشاره به اینکه سطوحی که فرد غریبه به آن دست زده را باید حتما گندزدایی کرد گفت: درباره استفاده از ماسک، برای ماسک های جراحی حداکثر تا 2 ساعت و برای ماسک‌های فیلتردار حداکثر تا ۸ ساعت می توان استفاده کرد. به هیچ عنوان ماسک های فیلتردار را نباید شست زیرا اثر حفاظتی ماسک با شستن از بین خواهد رفت ضمن آنکه درباره این نوع ماسک ها توجه داشت که هر اقدامی که باعث تغییری در بافت ماسک شده یا شکل ماسک را تغییر دهد، دیگر ماسک اثر حفاظتی خود را از دست داده است.

گلستانی با تاکید برآنکه کلیه علایمی که به سرماخوردگی شباهت دارد را باید جدی گرفت، عنوان کرد: یکی از دلایل تنگی نفس استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده است همچنین حساسیت‌های فصلی سبب این مهم می‌شود اما تشخیص تنگی نفس توسط یک فرد متخصص باید انجام شود.

وی با برشمردن علایم شایعه ابتلا به کروناویروس اظهار کرد: گرفتگی صدا می‌تواند ناشی از کرونا باشد اما باید همراه سایر علایم همچون تب، سرفه، تنگی نفس و ... باشد ولی باید مدنظر داشت که در فصل بهار حساسیت‌هایی که گلو را تحت تاثیر قرار می‌دهند نیز زیاد شایع است و شستشوی حلق و بینی به کاهش این حساسیت‌ها می‌تواند کمک کند.

مدیر دفتر نظام ارجاع و پزشک خانواده سازمان نظام پزشکی کشور با بیان این مطلب که سردرد نیز می‌تواند از علایم کووید ۱۹ باشد، ادامه داد: هر علایمی از التهاب در گلو می‌تواند از نشانه‌های کووید ۱۹ باشد اما ما به علایمی چون تنگی نفس، تب و سرفه توجه بیشتری داریم اما افراد دارای التهاب گلو حتما خود را ایزوله کرده و تماس خود را با سایر افراد کاهش داده و از ماسک استفاده کنند.

وی بیان کرد: ظروف و سینک ظرفشویی با آب جوش می‌توان ضدعفونی کرد مشروط به اینکه مدت زمان کافی آب جوش با آن تماس داشته باشد و اگر گرمای آب ۱۰۰ درجه سانتیگراد باشد ۳ تا ۵ دقیقه تماس با ناحیه آلوده، آن سطح را ضدعفونی خواهد کرد و اگر دمای آب به ۵۳ درجه سانتیگراد برسد ۳۰ دقیقه وقت برای از بین بردن ویروس کرونا نیاز داریم.

 لینک کوتاه: asriran.com/0032DR
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۵۱۰۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}