۰

پلمپ دفاتر تجاری فک نمی شود

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۵
پلمپ دفاتر تجاری فک نمی شود
مدیرکل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری از تمدید پلمب دفاتر تجاری تا 29 اردبیهشت خبر داد و گفت: پذیرش این دفاتر منوط به مساعدت سازمان مالیاتی است.

 مرتضی ادب مدیرکل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری در نامه‌ای به رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: حسب درخواست رئیس اتاق بازرگانی به دلیل شرایط کشور پلمب دفاتر تجاری تا 29 اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شده و پذیرش آن منوط به نظر سازمان امور مالیاتی است.

در این آمده است: ضمن ارسال تصویر مکاتبه شماره ۱۰/۱/۱۵۵۸۱/ص مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۱ مقام عالی ریاست محترم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در رابطه با درخواست تمدید فرآیند پلمب دفاتر قانونی در سراسر کشور تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ به استحضار می رساند: نظر به اینکه کلیه فرآیندها در اجرای تکالیف مواد ۱۱ و ۱۲ قانون تجارت ( پلمب دفاتر قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول) به طور مکانیزه بوده و به صورت برخط تمامی نتایج پلمب به موجب قوانین حاکم در اختیار آن سازمان معظم قرار می گیرد، علیهذا با عنایت به اینکه صلاحیت قانونی پذیرش دفاتر در ممیزی و حسابرسی بر عهده آن سازمان محترم می‌باشد.

لذا عرض گزارش می گردد در اجرای درخواست اتاق محترم بازرگانی علیرغم محدودیتهای منابع انسانی حسب شرایط پایان سال ۹۸ کلیه درخواستها پس از پذیرش الکترونیکی مورد اقدام واقع و به منظور مساعدت ، زمان پرداخت حقوق دولتی و انجام فرایندها تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۹ تعیین مهلت اقدام شده است.

علیهذا بنابر شرایط حاکم به نظر می رسد برخی از صاحبان مشاغل امکان پذیرش درخواست در مهلت مقرر ( پایان سال ۹۸) را نداشته که در صورت پذیرش در سال جاری هرگونه مساعدت در قبول این دفاتر در حوزه‌های مالیاتی وفق آیین نامه ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم مستلزم سیاستگذاری و بذل عنایات آن دستگاه معظم خواهد بود.

همچنین در رونوشت این نامه به غلامحسین شافعی ریئس اتاق بازرگانی آمده است: عطف به مکاتبه فوق الاشعار ، جهت استحضار ارسال و عرض گزارش می گردد که مهلت پرداخت حقوق دولتی درخواستهای پذیرش شده پلمپ دفاتر قانونی تا ۱۳۹۹/۰۲/۲۹ تمدید شده و مابقی پیگیری‌ها در صلاحیت سازمان محترم امور مالیاتی خواهد بود.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۵۱۰۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}