۰

مردم در آب مطهر هم وارد شبکه نمایش خانگی شد

تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۳
مردم در آب مطهر هم وارد شبکه نمایش خانگی شد
به گزارش عصر تعادل مساله این است تا زمانی که این طرح تبدیل به یک اتفاق فیزیکی نشود، یعنی تا زمانی که فیلم در چنین شرایطی اکران نشود و بازخوردهای آن مشخص نشود، نمی‌توان پیش‌بینی درستی از شرایط اجرایی شدن آن داشت.

نوید محمودی کارگردان فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» ضمن اشاره به مزایا و معایب احتمالی اکران اینترنتی فیلم‌های اکران‌نشده، از تصمیم خود برای عرضه فیلم تازه‌اش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش مهر، نوید محمودی تهیه‌کننده و کارگردان سینما که فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» را در نوبت اکران سینماها در سال ۹۹ دارد، درباره طرح عرضه فیلم‌های سینمایی اکران نشده در فضای مجازی گفت: یکی از مهمترین اتفاق‌ها برای تولیدکنندگان یک فیلم، دیدن آن توسط مخاطب است.

همه جذابیت فیلم سینمایی این است که مخاطب آن را روی پرده سینما ببیند، اما زمانی که اتفاقاتی شبیه دوره‌ای که ما در حال حاضر درگیر آن هستیم، رخ می‌دهد، اکران فیلم‌ها در فضای مجازی هم می‌تواند روش خوبی برای دیده شدن فیلم‌ها باشد.

وی ادامه داد: از اواخر سال گذشته من نیز به فکر عرضه فیلم خود در فضای مجازی و شبکه نمایش خانگی بودم، چرا که یکی از راه‌های دیدن شدن فیلم‌ها در شرایط فعلی می‌تواند فضای مجازی باشد. اما مساله مهمی که وجود دارد این است که با توجه به اینکه در ایران تا به حال این نوع از عرضه تجربه نشده بود و فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا اولین فیلمی است که تصمیم به این کار گرفته است، باید دید تا چه اندازه این عرضه می‌تواند بازگشت مالی مناسبی داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» بیان کرد: مردم در ایران به این روش از فیلم دیدن عادت ندارند و عموما عادت کرده‌اند که هر چیزی را که می‌خواهند در فضای مجازی مصرف کنند، رایگان است و به همین دلیل هر فیلمی که می‌خواهند ببینند را در گوگل سرچ کرده و دانلود می‌کنند. حتی آثار از همین طریق در شبکه‌های ماهواره‌ای نیز نمایش داده می‌شود.وی با بیان اینکه همه فیلم‌ها سرمایه‌ای پشت سرشان خوابیده است، توضیح داد: اگر سازمان سینمایی بتواند با مدیریت مناسب به گونه‌ای این مساله را کنترل کند که فیلم در زمانی که در درگاه‌های اینترنتی قرار می‌گیرد، صاحب فیلم نگران دیده شدن غیرمجاز آن نباشد و فیلم از جایی دیگر سر در نیارود، حتما ظرفیت بسیار خوبی است.محمودی گفت: سازمان سینمایی اعلام کرده است که از فیلم‌هایی که در فضای مجازی نمایش داده می‌شوند، تا ۲۰ درصد حق پخش‌شان حمایت می‌شود.

اما مساله این است تا زمانی که این طرح تبدیل به یک اتفاق فیزیکی نشود، یعنی تا زمانی که فیلم در چنین شرایطی اکران نشود و بازخوردهای آن مشخص نشود، نمی‌توان پیش‌بینی درستی از شرایط اجرایی شدن آن داشت.

محمودی در پایان گفت: در حال حاضر فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» را در شبکه نمایش خانگی ارائه کرده‌ایم و به احتمال بسیار زیاد برای عرضه «مردن در آب مطهر» که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد، نیز با روش اکران اینترنتی اقدام می‌کنیم.

 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۱۵۱۰۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}