۰

مصرف مرغ ۳۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۲
مصرف مرغ ۳۰ درصد کاهش یافت
به گزارش عصر تعادل، غلامعلی فارغی اظهار کرد: در طول دو ماه گذشته تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، میزان مصرف مرغ در کشور حدودا ۳۰ درصد کاهش یافته است. با تعطیلی مراسم‌های عزا و عروسی، مهمانی‌ها و جشن‌ها، عملا تقاضا کاهش یافته است و از این رو ما مازاد تولید مرغ در کشور داریم.
وی با بیان اینکه مازاد تولید به کاهش قیمت مرغ منجر شده است، توضیح داد: قیمت جوجه یک روزه حدودا یک پنجم بهای تمام شده آن شده است و قیمت هر کیلو مرغ نیز به حدود شش هزار تومان برای تولیدکننده کاهش یافته که باز هم زیانی چند هزار تومانی برای مرغ‌دار به حساب می‌آید. مجموعه اینها باعث شده ما ماهانه ۱۳۰۰ میلیارد تومان زیان بدهیم.
عضو اتاق بازرگانی ایران با ابراز تعجب از اینکه دولت مرغداران و فعالان این حوزه را در فهرست صنوفی که از کرونا آسیب دیده‌اند، قید نکرده است، گفت: با احتساب تولید مازاد اسفند، ما در پایان فرودین حدود ۱۰۰ هزار تن تولید مازاد گوشت مرغ خواهیم داشت و این عدد تا خرداد به بیش از ۲۰۰ هزار تن می رسد که در صورت حمایت نشدن به زیان دیدن مرغداران و ورشکستگی تعداد زیادی از آنها ظرف ماه‌های آینده منجر خواهد شد. اینکه بگویند تعرفه صادرات برداشته می‌شود، در شرایط کرونا که امکان صادرات نیست، چه مزیتی برای تولید ایجاد می‌کند؟
فارغی با بیان اینکه پیشنهاد بخش خصوصی به دولت کاهش تولید تا زمان عبور از شرایط فعلی است، گفت: ما در قالب نامه ای رسمی از دولت خواستیم که با یک برنامه مشخص کاهش تولید را نهایی کند تا از تولیدکنندگان حمایت شده و آنها در عرصه باقی بمانند. مرغ ارزان ترین کالای پروتئینی در سفره مردم است و در صورت آسیب دیدن تولیدکنندگان، در نهایت این آسیب به مصرف کننده نیز خواهد رسید.
به گزارش ایسنا، پس از شیوع کرونا، دولت اعلام کرده به تعداد از کسب و کارها و بخش‌هایی که تحت تاثیر شیوع این ویروس آسیب دیده‌اند تسهیلات جدید ارائه خواهد کرد. البته وزارت جهاد کشاورزی نیز از خرید تضمینی مرغ مازاد مرغداران خبر داده است.
کد مطلب : ۱۵۱۰۱۶
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}