۰

مخالفت مجلس با تعطیلی کشور

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۹
مخالفت مجلس با تعطیلی کشور
به گزارش عصر تعادل، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سه فوریت طرح «تعطیلی کشور برای یک ماه» در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
پیش از آغاز بررسی این طرح، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که تصویب سه فوریت این طرح نیازمند رأی موافق دو سوم نمایندگان حاضر در مجلس یعنی ۱۹۲ نفر است.
عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی در حمایت از این طرح، بر لزوم حمایت از قرنطینه کشور برای غلبه بر بیماری کرونا تأکید کرد.
شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این طرح خودکشی از ترس مرگ است. ۱۸.۵ درصد مشاغل متأثر از این بیماری است و این طرح مخالف با اصل ۷۵ قانون اساسی است و هزینه زیادی را به دولت تحمیل می‌کند.
سید علی ادیانی‌راد نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با این طرح گفت: این طرح در تغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است. دولت باید لایحه‌ای در این خصوص ارائه می‌کرد.
وی گفت: هرگونه تصمیم‌گیری در مورد بنزین نیز طبق دستور مقام معظم رهبری باید بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی باشد.
ادیانی‌راد ادامه داد: این طرح به معنای محدود کردن حقوق شهروندی است.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون مدیریت بحران به دولت تقدیم شده و دولت باید طبق این قانون عمل کند.
در پایان این طرح با «قیام و قعود» نمایندگان رأی‌گیری شد و هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که نمایندگان با سه فوریت این طرح مخالفت کردند.
طراح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور: قرنطینه هراسی نکنیم
به گزارش فارس: عبدالکریم حسین زاده طراح طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور امروز (سه شنبه ۱۹ فروردین) جلسه علنی گفت: برای قرنطینه کشور غفلت چند هفته‌ای کرده‌ایم.
وی افزود: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است کشور‌هایی که قرنطینه را جدی نگیرند با موج دوم شیوع کرونا مواجه خواهند شد.
طراح طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور تصریح کرد: نباید در کشور قرنطینه هراسی کنیم هر چند می‌دانیم تحریم‌ها بر کشورمان تأثیر گذاشته است.
حسین زاده از دولت خواست که در دوگانه حفظ جان ملت و عدم آسیب پذیری اقتصاد کشور، سلامت مردم را دنبال کند.
کد مطلب : ۱۵۰۹۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}