۱

یک تریلیون دلار برای وضعیت اضطراری ژاپن

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۷
یک تریلیون دلار برای وضعیت اضطراری ژاپن
به گزارش عصر تعادل ، کابینه ژاپن در اجلاس خود تصمیم گرفت در توکیو و شش منطقه دیگر وضعیت اضطراری اعلام کرده و مبلغی حدود یک تریلیون دلار برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص دهد. تاکنون بیش از ۴۰۰۰ نفر در ژاپن به کووید-۱۹ مبتلا شده و ۹۳ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. شرایط به ویژژه در توکیو از همه وخیم تر است و تنها طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۹۰ مورد ابتلای جدید گزارش شده است. 
شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در جمع خبرنگاران گفت: ژاپن نمی خواهد و نیازی ندارد که مثل بسیاری از کشورها قرنطینه سراسری اعلام کند.
قطارها به حرکت ادامه خواهند داد و سوپرمارکت ها نیز باز باقی خواهند ماند. 

به گفته نخست وزیر ژاپن، شش تریلیون ین از ۱۰۸ تریلیون ین اعتبار در نظر گرفته شده فوق صرف پرداخت یارانه نقدی مستقیم به خانوارها خواهد شد که مبلغی حدود ۸۶۰ دلار در ماه است. ۲۶ تریلیون ین نیز به شکل وام در اختیار کسب و کارهای کوچک قرار خواهد گرفت. 

از سوی دیگر دیگر کشورهای شرق آسیا یعنی سنگاپور نیز از بسته محرک جدیدی به میزان ۳.۵ میلیارد دلار برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا رونمایی کرد. 

هنگ سویی کات، وزیر دارایی سنگاپور در همین رابطه گفت: این اعتبارات از محل بودجه اضطراری تامین شده است تا بدین ترتیب مجموع اعتبار تخصیص یافته از سوی دولت برای مقابله با کرونا به ۳۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. وی افزود: اکنون ۱۲ درصد کل تولید ناخالص داخلی سنگاپور به مقابله با کرونا تخصیص یافته است. شرایط کنونی نامطمین و کم سابقه است اما دولت با تمام توان خود برای انجام حمایت های لازم از بخش های مختلف ایستاده است. 

سنگاپور تا پایان این ماه مدارس و بسیاری از ادارات را برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرون تعطیل کرده است. 
کد مطلب : ۱۵۰۹۶۱
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}