۰

ارتش اسرائیل وارد بحران کرونا شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۴
ارتش اسرائیل وارد بحران کرونا شد
به گزارش عصر تعادل، رسانه‌های عبری زبان امروز (دوشنبه) فاش کردند که ارتش رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم خواسته است با توجه به اعلام حالت فوق العاده سراسری در اراضی اشغالی، مسؤولیت مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا به ارتش واگذار شود.

"یسرائیل هیوم"، آویو کوخافی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی چند روز قبل با ارسال پیام محرمانه‌ای برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و نفتالی بنت، وزیر جنگ این رژیم، انتقال مسؤولیت مقابله با بحران کرونا به ارتش این رژیم را خواستار شد.

این روزنامه با طرح این ادعا که کوخافی نخواسته در کشمکش‌های موجود میان نتانیاهو و بنت و نیز بحث انتقال مسؤولیت مدیریت بحران از وزارت بهداشت به وزارت جنگ این رژیم دخالت کند، نوشت، پیام کوخافی به دست گروه بسیار محدودی از مسؤولان رسید.

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در پیام خود تاکید کرد، هشت مساله وجود دارد که باید مسؤولیت آنها فوراً به ارتش سپرده شود، از جمله آنها اینکه ارتش مسؤولیت غربالگری برای شناسایی موارد ابتلا به کرونا را برعهده بگیرد تا تعداد تست‌های بیشتری نسبت به شرایط حاضر انجام شود.

همچنین کوخافی تاکید کرد که ارتش اسرائیل باید ظرفیت‌های خود را برای تجمیع تمامی اطلاعات موجود درباره کرونا و استفاده بهینه از آنها به کار بگیرد.

او در پایان نوشت، ارتش برای برعهده گرفتن مسؤولیت کامل مقابله فوری با کرونا آماده است.

پیشتر بنت گفته بود، مدیریت بحران کرونا به منزله یک "جنگ" است و به همین دلیل باید مسؤولیت آن فوراً به دفتر او واگذار شود.

بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی، در صورتی که تل‌آویو حالت فوق العاده سراسری اعلام کند، فرماندهی ارتش مجاز است مسؤولیت مدیریت بحران‌ را با به دست گرفتن مسؤولیت‌های غیر نظامی برعهده گیرد و این مسؤولیت به محض لغو حالت فوق العاده ملغی خواهد شد.
کد مطلب : ۱۵۰۹۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}