۰

بنیاد سعدی آنلاین به مدرسین زبان فارس آموزش می دهد

تاریخ انتشار
شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۶
بنیاد سعدی آنلاین به مدرسین زبان فارس آموزش می دهد
به گزارش عصر تعادل دوره مجازی تربیت مدرس زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان بنیاد سعدی از ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ آغاز شده و تا پایان سال ۱۳۹۹ ادامه دارد.

به گزارش روز شنبه بنیاد سعدی، دوره‌های تربیت مدرس آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (TPSOL) به تأمین نیازهای علمی مدرسان زبان‌فارسی و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای آنان در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان منتهی می‌شود.
داوطلبان و علاقمندان به تدریس زبان فارسی به خارجیان می‌توانند با گذراندن این دوره ها، به صورت حرفه‌ای به آموزش زبان فارسی بپردازند همچنین در آزمون دانش تدریس زبان فارسی (داتفا) شرکت کنند.
دوره حاضر، به صورت مجازی این امکان را فراهم آورده به گونه‌ای که شرکت‌کنندگان نیازی به حضور در مکان و زمان مشخصی از روز را ندارند. همچنین مدت زمان حضور و فعالیت در دوره با توجه به هر شرکت کننده منعطف است، در حقیقت می‌توانند دوره را در مدت یک هفته یا سه ماه به پایان رسانند.
از ویژگی‌های بارز این دوره می‌توان به تدریس توسط متخصص آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، استفاده از ویدئوهای تلفیقی به عنوان محتوای اصلی دوره (تلفیق تصویر و فیلم استاد با محتوای چند رسانهای غنی در ویدئو)، ارائه ویدئوها به صورت تعاملی به گونه‌ای که حین پخش سوالاتی مطرح و پس از پرسش و ارائه پاسخ پخش ویدئو ادامه می یابد، ارائه فایل متنی ویدئوها جهت غنی تر شدن محتوا و همچنین در مواقع سرعت پایین اینترنت و عدم امکان پخش ویدئو، ارائه نمونه های واقعی تدریس مهارت‌های زبان فارسی توسط استاد در کلاس با دانشجویان، آزمون در هر جلسه، طراحی مرحله ای دوره به گونه ای که محتوای هر جلسه در صورت موفقیت در آزمون جلسه قبلی امکان نمایش وجود دارد، ارائه فایل‌های راهنمای متنی و ویدئویی جهت تسهیل استفاده شرکت کنندگان از دوره، ارائه پشتیبانی فنی و آموزشی در هنگام برگزاری دوره اشاره کرد.
مزایای شرکت در این دوره شامل این موارد است؛ صدور گواهینامه موفقیت در دوره همراه با کد اعتبارسنجی، کسب آمادگی لازم برای شرکت آزمون داتفا و افزایش درصد موفقیت در این آزمون، تهیه بانک اطلاعاتی از فارغ التحصیلان دوره و معرفی به مراکز آموزش زبان فارسی در داخل و خارج از کشور وبهره گیری از فارغ التحصیلان برتر دوره های تکمیلی جهت تدریس در دوره های کوتاه مدت و بلندمدت دانش افزایی زبان فارسی (ویژه خارجیان) که در بنیاد سعدی برگزار می شود.
این دوره مجازی توسط دکتر رضامراد صحرایی تدریس شده و شامل ۹ جلسه آموزشی غیرهمزمان و نامحدود بر خط است. دانشجویان در مکان و زمان دلخواه از طریق اینترنت وارد سامانه بنیاد سعدی شده و طبق راهنماهای موجود به کلاس متصل و شروع به فعالیت می‌کند.
هزینه شرکت در دوره برای ایرانیان یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و برای غیر ایرانیان ۲۰ یورو است.
بنیاد سعدی در سال ۱۳۸۹ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تقویت و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور و ایجاد تمرکز، هم‌افزایی و انسجام در فعالیت‌های مرتبط با این حوزه و بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های موجود کشور، تاسیس شد. این بنیاد ضمن تالیف کتاب های آموزشی زبان فارسی، تربیت مربی، همه‌ساله دوره های آموزشی را در این راستا برای مدرسان زبان فارسی دنیا برنامه ریزی و اجرا می کند، همچنین برگزاری دوره های دانش افزایی برای علاقه‌مندان و دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی در سراسر جهان و رشته های مرتبط از دیگر فعالیت های این بنیاد است.
تالیف ۱۶ عنوان کتاب در زمینه آموزش زبان فارسی، برگزاری ۲۰۵ دوره‌ آموزش زبان فارسی با ۱۰ هزار فارسی‌آموز و تربیت معلم، فعالیت در فضای مجازی برای آموزش زبان فارسی بخشی از فعالیت های این نهاد است که به صورت هیات امنایی و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور (رئیس هیات امنا)، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (دبیر هیات امناء)، رئیس بنیاد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر امور خارجه، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، رئیس سازمان صدا و سیما و ۵ نفر صاحب نظر در حوزه زبان و ادبیات فارسی به پیشنهاد رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و تأیید هیات امناء و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی با ریاست غلامعلی حداد عادل اداره می شود.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۵۰۵۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}