۰

52 بیمارستان نیروهای مسلح در اختیار درمان کرونا

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۴
52 بیمارستان نیروهای مسلح در اختیار درمان کرونا
به گزارش عصر تعادل رییس ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: از مجموع ۵۸ بیمارستان نیروهای مسلح در سراسر کشور، ۵۲ بیمارستان به پذیرش، بستری و معالجه بیماران کرونا اختصاص داده شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد کل نیروهای مسلح،  سردار سرلشکر محمدباقری صبح امروز در جلسه فرماندهی قرارگاه بهداشتی - درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح برای پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: از همه تلاش‌ها و زحمات کادر درمانی و بهداشتی بیمارستان‌های کشور از جمله بیمارستان‌های نیروهای مسلح صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

وی گفت: این زحمات و تلاش‌ها یادآور تلاش‌ها و مجاهدت‌های بخش بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس و نیز صحنه‌های دفاع از حرم است و همان گونه که در دوران دفاع مقدس در این بخش شهدایی همچون شهید رهنمون داشتیم در این دوران هم امثال شهید فتح اللهی تقدیم شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که از ابتدای ورود بیماری کرونا به کشور نیروهای مسلح در خط مقدم مبارزه حضور داشته است، افزود: در این مدت حدود ۶ هزار بیمار در بیمارستان‌های نیروهای مسلح پذیرش شده اند که حدود نیمی از آن کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح بوده اند و بقیه را اقشار مختلف مردم تشکیل می‌دادند.

سرلشکر باقری گفت: اقدامات صورت گرفته در این زمینه را می‌توان به عنوان یک رزمایش مقابله با تهاجم‌های بیولوژیک محسوب کرد.

وی افزود: قبل از ورود بیماری کرونا به کشور نیروهای مسلح با پیش بینی‌های صورت گرفته و انجام دستورالعمل ها، خود را برای مقابله با آن آماده کرده بودند و به همین منظور از همان ابتدا در شهر قم بیمارستان‌های نیروهای مسلح وارد خدمات رسانی در این زمینه شدند و در بسیاری از استان‌ها حتی به سایر بیمارستان‌ها نیز با اعزام کادر درمانی کمک شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابراز امیدواری کرد که با تداوم فعالیت‌های تحقیقاتی در کشور و از جمله در مجموعه پژوهشی بقیه الله (عج)، هر چه زودتر دارو و واکسن مناسب برای درمان و پیشگیری از بیماری کرونا کشف، تولید و به کار گرفته شود و هر چه زودتر ریشه این بیماری از کشور خشکانده شود.

سرلشکر باقری اضافه کرد: در ستاد کل و مجموعه نیروهای مسلح کشور همه تلاش‌ها در این مسیر متمرکز شده است که اعتبارات و تجهیزات تخصصی لازم در ابعاد مختلف از جمله تجهیزات صیانتی از کادرهای درمانی و نیز مواد ضدعفونی تأمین شود و امیدواریم با تلاش‌هایی که در این مسیر صورت می‌گیرد کمبودها به حداقل برسد.

 
 
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۵۰۳۱۹
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}