۰

معاون وزیر کشور: اگر جامعه قدرت کنترل داشته باشد، ناامن نمی شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۰
معاون وزیر کشور: اگر جامعه قدرت کنترل داشته باشد، ناامن نمی شود
به گزارش عصر تعادل معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه امنیت کشور مردم پایه است، گفت: اگر همراهی‌ها، همکاری‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی و مقاومت و صبر آنها نبود، امنیت و اقتدار فعلی را نداشتیم لذا باید تمامی مسوولان برای افزایش رضایتمندی و رفاه مردم تلاش کنند.

حسین ذوالفقاری که در نشست مسئولان بسیج شهرداری های مراکز استان و شهرهای بالای۲۰۰هزار نفر جمعیت با بیان اینکه مثلث امنیت دارای سه ضلع است که اگر تلاقی با هم پیدا بکنند ناامنی ایجاد می‌شود، افزود: نخستین ضلع این مثلث وجود مجموعه تهدیدات نسبتاً فعال خارجی است، ضلع دوم وجود آسیب های داخلی نسبتاً بالا در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کارکردی و ضعف در کنترل و نظارت سومین ضلع این مثلث محسوب می‌شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه اگر جامعه تاب‌آوری و قدرت کنترل داشته باشد، جامعه ناامن نخواهد شد اما چنانچه همزمان تلاقی پیدا کنند باید در انتظار ناامنی بود و بر تاثیر افزایش رضایتمندی مردم در کاهش آسیب ها و تهدیدهای داخلی تاکید کرد، اظهار داشت: حذف فرایندهای زائد اداری و تسهیل امور مردم همواره باید در اولویت دستگاه ها به ویژه شهرداری ها که بیش از سایرین با مردم در ارتباطند، قرار گیرد.
 
وی افزود: در عرصه خدمت برای مردم ضرورت دارد برخی ساختارها و فرایندهای غیر ضرور و زمان بر در انجام امور مردم در دستگاه هایی مانند شهرداری که مراجعه مردمی دارند، با هدف جلوگیری از نارضایتی شهروندان و سرعت بخشیدن به ارایه خدمات حذف شود.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: فرایندهای اداری ناشی از قوانین و مقررات و ساختارهای اداری تاکنون به صورت جدی مورد توجه دستگاه ها و قوا قرار نگرفته است چرا که با وجود نیروهای پرانگیزه و وقت گذار، خروجی کارها رضایت بخش نیست و علت آن هم این است که کمتر به علت های واقعی ناکارآمدی ها و زمینه های فسادزا در چرخه قوانین و مقررات، ساختارها و فرایندها پرداخته شده است.
 
 معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه همواره باید قدردان مقام معظم رهبری در تامین امنیت کشور باشیم، گفت: امنیت در کشور برای مردم در درجه اول اهمیت قرار دارد و مردم نگران ایجاد ناامنی هستند و هر جا که لازم باشد در صحنه حضور می یابند.
 
ذوالفقاری خاطر نشان کرد: نقش بسیج چه در دوران مقدس و چه وضعیت فعلی کشور نقشی بی بدیل بوده که دشمنان انقلاب همواره از ظرفیت بالای بسیج غافلگیر شده؛ بسیج در مقابل تهدیدات خارجی و داخلی همواره موازنه را به نفع کشور رقم زده است.

وی تصریح کرد: باید همه توجه داشته باشیم که نقش بسیجیان در شناخت، عمل و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی مهم و تاثیرگذار است و امروز جامعه به انسان های مومن، مخلص، متواضع، فداکار و خادم علاقه مند و تحت تاثیر آنها خواهد بود، همان طوری که شاهد بودیم چگونه از سردار مخلص و مجاهد شهید سلیمانی و همرزمانش تجلیل کردند.

 معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به نقش مثبت بسیج شهرداری ها در کمک به رضایت مندی عمومی مراجعان در این حوزه ها تصریح و بر تاثیر فراگیر خدمت توام با اخلاق و رفتار خالصانه به مردم عزیز کشور تاکید کرد.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۷۸۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}