۲

سخنرانی فراتر از جهل

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
سخنرانی فراتر از جهل
به گزارش عصرتعادل، یک فعال فرهنگی نوشت: حالا که کمی از روزهای پر استرس و ناراحتی اول شهادت سردار سلیمانی فاصله گرفته ایم؛ بد نیست مروری بر مواضع برخی از چهره های رسانه ای کنیم. در همان روزهای پر از بهت و غم آقای حسن عباسی که معمولا با سخنرانی های خود تلاش می کنند همیشه در صدر اخبار باشد موضع گیری عجیبی از پشت تریبون داشت.

او در یکی از سخنرانی های هفته گذشته خود به ناگهان به دادستان کشور هشدار داد. او گفت: «من به دادستان کل کشور هشدار می‌دهم، اصلاح طلب‌ها دارند با احساسات مردم در قضیه شهادت قاسم سلیمانی بازی می‌کنند. اگر مردم ریختند این باند اصلاح طلب را در خیابان کشتند و تکه تکه کردند نگویید که هشدار ندادید.»

آقای عباسی که در موضع گیری های عجیب و غریب سابقه زیادی دارد این بار تنها به موضع گیری اکتفا نکرد و رسما بر خلاف قوانین موضوعه کشور هم یک مقام بلند پایه قضایی کشور را تهدید کرد و هم امنیت کشور را. عباسی از کشتن و تکه تکه کردن حرف می زند.

باید پرسید آیا در کشور قانون و نیروی ضابط قضایی و انتظامی نیست که یک سخنران به خود اجازه می دهد مواضع یک جناح رسمی کشور را تفسیر می کند و برای آنان رای صادر می کند؟ حسن عباسی در این موضع گیری رسما خود را در جایگاه نهادهای نظامی و امنیتی و قضایی قرار داده است وبرای یک جناح سیاسی که در کشور به طور رسمی در حال فعالیت است حکم صادر می کند. این مهم نیست که آن جناح اصلاح طلب است و یا اصولگرا بلکه توجه به این نکته مهم است که عباسی از در بی قانونی وارد شده است. بی قانونی که می تواند به یک بدعت خطرناک تبدیل شود.این حرفها مرا یاد اوایل انقلاب و تهدیدهای سازمان مجاهدین کرد.

‎این سخنرانی عباسی در واقع از دو جهت به نظم و عرف موجود کشور تاخته می شود. به عبارت دیگر او از یک سو می گوید که هیچ تفسیر و اظهار نظری غیر از اظهار نظر من و هم قطاران من در کشور قابل قبول نیست واین دقیقا یعنی بستن نظرات و اندیشه های مختلف در کشور.

چه اشکال و ایرادی دارد که نظرات مختلف و البته همسویی با نظام درباره یک موضوع بیان شود. لازم به یاد آوری هست که نظام ایران جمهوری هست و نه نظام تک حزبی یا دیکتاتور ی و در نظام جمهوری اظهار نظر کردن جرم نیست بلکه رفتار و گفتار مخالف شرع و عرف جرم دارد و مجازات مجرم هم با احکام دستگاه قضاییی کشور هست بعلاوه در موضوع دردناک به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی چه کسی گفت که اصلاح طلبان موضوع نامناسبی داشتند. برعکس آنچه مشاهده شد این بود که جریان اصلاحات هم مانند همه آحاد ملت ایران از این اتفاق بشدت ناراحت شدند و این اقدام آمریکا را محکوم کردند. در روز تشییع باشکوه هم بسیاری از چهره های اصلاح طلب حضور یافتند. حالا اگر در این میان یکی از اصلاح طلبان سخنی گفته که به نظر آقای عباسی خوب نبوده است آیا باید حکم داد که همه اصلاح طلبان تکه تکه شوند؟

‎جهت دوم سخنان آقای عباسی تاختن به نظم رسمی کشور است. در حالی که فضای سیاسی و قانونی و عرفی کشور تا این حد تاب و توان دارد که بهرحال چند جریان سیاسی رسمی در حال فعالیت باشند این که یک نفر بیاید و تلاش کند با انگ زدن یک جریان را از میدان به در کند بیشتر یک قانون شکنی است تا یک اظهار نظر سیاسی . بعلاوه این یک تهدید رسمی بود. این سخنان عباسی می تواند باعث تهییج افکار عمومی و تشویش آنان شود.

اگر خدای ناکرده جوانی پرشور تحت تاثیر سخنان آقای عباسی دست به اقدام نادرستی بزند آیا این سخنران حاضر است مسئولیت آن را قبول کند یا همچنان مسئولیت را متوجه دادستان کل کشور می کند. بهرحال انتظار است تا مقامات کشور نسبت به این گونه سخنرانی ها توجه لازم را نشان دهند و اجازه ندهند که یک عده افکار عمومی  را مشوش کند.طبق قانون کشور تهدید و ایجاد رب و وحشت در جامعه مصداق محارب هست و اگر فردی که او را اراذل و اوباش میگویم این کار را انجام دهد حکم بر او اجرا میشود اما اگر کسی به نام عباسی نا دیده گرفته میشود . این تندروی‌ها در ولایت مداری جایی ندارد . بهتر است یادمان باشد که سازمان مجاهدین با همین اندیشه تندروی راهشان از انقلاب و امام جدا شد  و خودشان را حاکم شرع و بر حق دیدن . آقای عباسی جلو تر از امامت و ولی فقیه حرکت نکن.
کد مطلب : ۱۴۷۱۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}