۰

بوئینگ 9 میلیارد دلار زیان دهی دارد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۷
بوئینگ 9 میلیارد دلار زیان دهی دارد
به گزارش عصر تعادل روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که شرکت بوئینگ آمریکا قصد دارد برای تداوم فعالیت‌های خود و تلاش برای حل و دوام آوردن در برابر تبعات بحران زمین‌گیر ماندن بوئینگ‌های 737 مکس استقراض کند.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا قصد دارد در آستانه یک‌ساله شدن بحران زمین‌گیر ماندن هواپیماهای 737 مکس و برای سر پا ماندن استقراض کند.

منابع آگاه می‌گویند در کنار استقراض که احتمالا به 5 میلیارد دلار افزایش بدهی این شرکت منجر می‌شود بوئینگ می‌خواهد بخشی از سرمایه‌گذاری‌های خود را کنار گذاشته و هزینه تحقیق و توسعه را نیز کم کند.

در حالی شرکت بوئینگ به سمت استقراض روی آورده است که بحران زمین گیر ماندن هواپیماهای 737 تولیدی این شرکت که به دلیل دو مورد سقوط از ماه مارس سال گذشته همه آنها در جهان زمین گیر شده‌اند علیرغم تلاش‌های گسترده همچنان لاینحل مانده است.

بوئینگ در پایان سه ماهه دوم سال گذشته میلادی 20 میلیارد دلار منابع مالی در دسترش داشت و علیرغم آنکه تولید هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را متوقف کرده اما به نظر می‌رسد این شرکت به دلیل عدم توانایی در فروش هواپیماهای تولید شده و دریافت پول آنها از شرکت‌های سفارش دهنده با بحران مالی روبرو شده و از طرف دیگر شاهد آن است که شرکت‌های سفارش دهنده نیز یکی یکی در حال شکایت از از این شرکت برای دریافت غرامت زمین گیر ماندن و دیرکرد تحویل سفارش هستند که همه اینها در حال دود کردن منابع مالی بوئینگ است.

ارزیابی‌های اولیه حاکی از آن است که بوئینگ از محل زمین گیر ماندن هواپیماهای 737 مکس تاکنون 9.2 میلیارد دلار ضرر کرده است.

بحران در بوئینگ به همین جا ختم نمی‌شود چرا که گزارشات حاکی از آن است که شرکت بوئینگ مزایای کارکنان خود در انگلیس را که هر سال برای تعطیلات سال نوی میلادی به آنها می‌داد،‌ نپرداخته و متوقف کرده است.

یک هفته قبل از کریسمس نیز بوئینگ مدیرعامل سابق خود را اخراج کرد.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۷۰۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}