۰

گفت‌وگوی ظریف با وزیران امور خارجه ارمنستان و ترکمنستان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱
گفت‌وگوی ظریف با وزیران امور خارجه ارمنستان و ترکمنستان
به گزارش عصر تعادل اداره‌کل اطلاع رسانی و وامور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های سیاسی و دیپلماتیک خود با مقامات و شخصیت‌های بین‌المللی با وزیران امور خارجه  ظهراب مناتساکانیان وزیر خارجه ارمنستان و رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان به صورت تلفنی گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه همچنین در تماس‌های دیگری با «زیاد نخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و «اسماعیل هنیه» رییس دفترسیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  تلفنی به گفت‌وگو پرداخت.

تحولات پس از شهادت سردار سلیمانی محور اصلی گفت‌وگوها در این تماس‌ها بود.

طی دو روز گذشته ظریف در گفت و گوهای تلفنی خود با همتایان روسی، چینی خود و همچنین وزیران امور خارجه عراق و جمهوری آذربایجان،ترکیه و تاجیکستان، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مسوول اجرایی دولت افغانستان آخرین تحولات پس از اقدام تروریستی آمریکا و به شهادت رساندن سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی را بررسی کردند.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه (۱۳ دی) به همراه ابو مهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود. 
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد. 

آیین های تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش در شهرهای کربلای معلا و نجف اشرف و پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران در مشهد و تهران و خاکسپاری در کرمان برگزار خواهد شد.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۴۶۹۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}