۰

سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۷
سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی
به گزارش عصر تعادل نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه 15 دی) با اکثریت آرا طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات و توطئه‌های آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 دی) با اتفاق آرا و ۲۳۱ رای موافق، ۲ مخالف طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات و توطئه‌های آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را تصویب کردند.

در ماده واحده این طرح آمده است: وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند با بهره‌گیری از تمام اسناد تاریخی به ویژه اسناد به جای ماده از لانه جاسوسی آمریکا در تهران، سرفصل جنایات، توطئه‌ها، خیانت‌ها و مداخلات نظام استکباری به ویژه دولت آمریکا در دنیا (با اولویت کشور ایران) را در برنامه‌ها و کتب درسی مدارس، مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های دولت و غیر دولتی کشور اعم از وابسته به این وزارتخانه‌ها و یا تحت نظارت آنان بگنجانند.

همچنین به موجب تبصره این مصوبه وزارتخانه‌های مذکور موظفند ظرف مدت ۳ ماه دستورالعمل و برنامه اجرایی این قانون را تهیه کنند و هر ۶ ماه یکبار گزار علمکرد خود در اجرای این قانون را به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ارائه نمایند.

برخی مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس سوژه‌ای با عنوان  «زندگی و رشادت های شهید حاج قاسم سلیمانی در کتاب‌های دانش آموزان گنجانده شود» ثبت کرده‌اند.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۶۹۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}