۰
عضو کمیسیون آموزش:

اگر قرار بر تعطیلات زمستانی باشد تکلیف پدر و مادرهای شاغل چه می‌شود؟

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۰
اگر قرار بر تعطیلات زمستانی باشد تکلیف پدر و مادرهای شاغل چه می‌شود؟
به گزارش عصر تعادل، محمد قمی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به صحبت‌های اخیر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر لزوم تغییر تقویم آموزشی و به جریان افتادن لایحه دولت در این باره اظهار کرد: بحث آلودگی هوا مشکلی است که باید به صورت ریشه‌ای حل شود چون تنها محدود به دانش‌آموزان و مدارس نشده و شامل همه سنین می‌شود پس آقایان به جای آنکه به فکر تعطیلات زمستانی آن هم به بهانه آلودگی هوا باشد فکری برای حل ریشه‌ای این مشکل و سالم‌سازی هوا کنند که نتیجه آن برای همه مردم مفید خواهد بود.

وی توضیح داد: در حال حاضر دانش‌آموزان تعطیلات نوروز و تعطیلات تابستانی دارند که اگر قرار باشد مثلا ۱۵ روز به عنوان تعطیلات زمستانی در نظر گرفته شود، عملا مدت زمان تحصیلی آنها کوتاه خواهد شد. ممکن است بگویند که می‌خواهند تعطیلات تابستانی را کوتاه کنند حال این‌که در برخی نقاط کشور گرمای هوا در تابستان بسیار زیاد است مدارس در این مناطق از امکانات سرمایشی لازم برخوردار نیست دولت هم به اندازه کافی بودجه ندارد که برای این مدارس امکانات فراهم کند.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران اضافه کرد: از طرف دیگر با فرض این‌که ۱۵ روز تعطیلات زمستانی را در مقطعی مشخص تعیین کنند سوال این است که اگر در آن ایام هوا آلوده نبود و برف و بوران هم نشد و بعد از آن با باز شدن مجدد مدارس بعد از تعطیلات زمستانی شاهد آلودگی هوا و برف و بوران باشیم، تکلیف چه خواهد شد؟ مجبور هستند در این شرایط مجددا مدارس را تعطیل کنند و این یعنی باز هم تقویم آموزشی به هم می‌خورد. این ابهامات نشان می‌دهد که برای تغییر تقویم آموزشی و تعطیلات زمستانی باید مولفه‌های زیادی را در نظر گرفت و کار سختی به نظر می‌رسد که شدنی نیست.

به گفته این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اگر قرار بر تعطیلات زمستانی باشد تکلیف پدر و مادرهای شاغل چه می‌شود؟ باید برای آنها هم تعطیلاتی در نظر گرفت تا فرزندانشان را به مسافرت ببرند. مجموع این شرایط نشان می‌دهد که به جای تعطیلات زمستانی باید از شر آلودگی هوا خلاص شویم.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۴۶۶۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}