۰
روزنامه کویتی «القبس»؛

ایران، عربستان و کویت به زودی برای رسیدن به یک توافق دریایی مذاکره می‌کنند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۰
ایران، عربستان و کویت به زودی برای رسیدن به یک توافق دریایی مذاکره می‌کنند
به گزارش «عصر تعادل»، حمد السلامة در روزنامه کویتی «القبس» نوشت: منابع آگاه فاش کردند که مذاکرات سه جانبه ای بین عربستان و کویت، بعنوان یک طرف و ایران، بعنوان طرف دوم، به زودی انجام خواهد شد؛ تا این سه دولت، توافق دریایی مربوط به ابهای منطقه ای را مورد بررسی قرار دهند. منابع مذکور به القبس اطلاع داده اند که منطقه المغموره، منطقه دریایی به موازات خشکی است که در این توافق، قرار دارد و 6 مایل از خشکی دور می شود؛ یعنی از بحر الزور آغاز می شود و تا انتهای منطقه خشکی امتداد دارد.
 در ادامه این مطلب آمده است: این توافق، مبتنی بر آن است که تولید کویت در منطقه شمالی و تولید عربستان سعودی در منطقه جنوبی باشد و این تولید، به صورت نصف-نصف و در قالب عملیات مشترک بین دو کشور انجام می شود. این منابع اعلام کردند که تولید نفت سعودی از طریق لوله هایی که از بندر الزور می گذرد، ادامه می یابد؛ ضمن آنکه تولید شرکت «شورون» در کویت، در چارچوب امتیازاتی است که در مورد آن توافق شده است و برای مدت 5 سال ادامه خواهد داشت؛ به نحوی که پس از این مدت، در مورد تمدید فعالیت شرکت، تصمیم گیری می شود.
این منابع همچنین اشاره می کنند که بندهای توافق دربردارنده امتیازاتی است که منافع کویت را طبق قوانین آن محقق می کند. علاوه بر این، تلاشهایی در حال انجام است که تولید نفت در سریعترین زمان ممکن از سر گرفته شود.
این تولید نیازمند زمان است؛ چرا که به دلیل توقف تولید برای مدتی طولانی، پروسه راه اندازی دوباره چاهها، زمانبر است و به صورت تدریجی انجام می شود.
کد مطلب : ۱۴۶۴۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}