پیش بینی بارش باران برای برخی مناطق کشور طی روز‌های آتی

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 4 دی 1398 ساعت 17:16

نقشینه شاخص کنونی کیفیت هوای تهران را 163 اعلام کرد و گفت: با توجه به وضعیت جوی، شاخص کیفیت هوا برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است.


به گزارش «عصر تعادل»، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز در اکثر مناطق کشور جو آرام است، گفت: امروز برای شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تشدید آلودگی همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود. ضمن آنکه وزش باد‌های جنوبی و گرم بر روی سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش دما ایجاد کرده است. 
وی افزود: اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور در ابتدا بر روی مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش باران همراه با وزش باد ایجاد می‌شود.
نقشینه از گسترده شدن فعالیت باران طی روز‌های آتی در بسیاری از مناطق کشور خبر داد و گفت: روز پنج شنبه با ادامه فعالیت سامانه بارشی، بارش باران علاوه بر استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام به استان‌های همدان، لرستان، شمال استان مرکزی، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی کشیده می‌شود.
 اين مقام مسئول ادامه داد: بعدازظهر پنج شنبه سامانه بارشی استان‌های تهران، قزوین، البرز، گیلان و مازندران را در برخواهد گرفت به طوریکه در مناطق مرتفع و سردسیر این استان‌ها شاهد بارش باران و برف و مناطق جنوبی‌تر رگبار و رعد و برق خواهیم بود.
وی شدت بارش روز پنج شنبه را در استان‌های آذربایجان غربی، لرستان، کرمانشاه، نقاطی از کردستان، ایلام و شمال خوزستان اعلام کرد و افزود: روز جمعه با تداوم فعالیت سامانه بارشی، بارش به استان‌های قم، مرکزی، غرب اصفهان و خوزستان می‌رسد که در این روز بارش در استان‌های غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب لرستان، شمال خوزستان و ایلام از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش باران روز شنبه در برخی استان‌های کشور ادامه دارد، اظهار کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی، روز شنبه در شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر، شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری و غرب اصفان بارش باران و برای شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.
وی آسمان امروز پایتخت را غبار آلود اعلام کرد و گفت: فردا صبح آسمان تهران دارای غبار محلی و دربعدازظهر با افزایش ابر همراه خواهد بود.
نقشینه با اشاره به اینکه جمعه اوایل شب، بارش پراکنده همراه با وزش باد به آسمان پایتخت می‌رسد، گفت: روز شنبه آسمان تهران نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با وزش باد و بارش پراکنده است.
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، طی روز‌های جمعه و شنبه به سبب کاهش ابر و بارش باران برای تهران کاهش تدریجی آلاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود و همواره انتظار می‌رود که وضعیت کیفیت هوا بهبود یابد.

کاهش آلاینده های جوی طی روزهای جمعه و شنبه از آسمان پایتخت
وی شاخص کنونی کیفیت هوای تهران را 163 اعلام کرد و گفت: با توجه به وضعیت جوی، شاخص کیفیت هوا برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است و بعدازظهر امروز مجدد غلظت آلاینده‌ها افزایش می‌یابد.
نقشینه ادامه داد: بعد از طلوع آفتاب، با گرم شدن زمین بر اثر جریانات شمالی و افزایش دما در سطح زمین، شاخص آلودگی هوا کاهش و مجدد در بعدازظهر و اوایل شب افزایش می‌یابد.
این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان با بیان اینکه روز جمعه همچنان غبار صبحگاهی برای آسمان تهران دور از انتظار نخواهد بود، تصریح کرد: جمعه اوایل شب آسمان تهران ابری و بارانی است که این امر می‌تواند بر کاهش آلاینده‌ها و ناپایداری جو بکاهد.


کد مطلب: 146439

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/146439/پیش-بینی-بارش-باران-برخی-مناطق-کشور-طی-روز-های-آتی

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir