۰

واکنش گزارشگر ویژه سازمان ملل به احکام صادر شده در پرونده قتل خاشقجی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۴
واکنش گزارشگر ویژه سازمان ملل به احکام صادر شده در پرونده قتل خاشقجی
به گزارش «عصر تعادل»، به نقل از رویترز، «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خودسرانه احکام صادر شده در پرونده قتل «جمال خاشقجی»،‌ژ روزنامه‌نگار منتقد سعودی را مصونیت از مجازات توصیف کرد.  
کالامارد در سلسه توئیت‌هایی نوشت: «مصونیت از مجازات در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، نشان‌دهنده سرکوب سیاسی، فساد، سوء استفاده از قدرت، تبلیغات و حتی تبانی بین‌المللی است».
وی از برگزاری جلسه های محرمانه دادگاه بدون هیچ توجیهی برای برگزاری دادگاه با دوربین بر اساس قانون بین‌المللی در چنین پرونده‌هایی انتقاد کرد. 
گزارشگر سازمان ملل تأکید کرد که قتل خاشقجی بر اساس قانون بین‌المللی به مثابه اعدام خارج از چارچوب محاکمه بوده و عربستان سعودی مسئول آن است. دادگاه هرگز مسئولیت دولت را مد نظر قرار نداده است. 
وی تأکید کرد که ۱۸ نفر از مسئولان سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول بیش از ۱۰ روز صحنه جنایت را پاک کرده و در برابر اجرای عدالت مانع ایجاد کردند که خود نقض پروتکل مینه‌سوتا در زمینه تحقیق در اعدام‌های خودسرانه به شمار می‌رود. 
کالامارد نوشت: «اعدام خاشقجی مستلزم انجام تحقیق در سلسله مراتب رهبری برای تعیین طراحان جنایت و همچنین کسانی مانند ولیعهد است که این جنایت را نادیده گرفته یا اجازه آن را صادر کرده‌اند و در این باره تحقیق نشده است».
کد مطلب : ۱۴۶۳۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}