۰

وزیر دفاع آمریکا در واکنش به تهدید اردوغان: مذاکره می‌کنیم

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۹
وزیر دفاع آمریکا در واکنش به تهدید اردوغان: مذاکره می‌کنیم
به گزارش «عصر تعادل»،وا به نقل از خبرگزاری رویترز، هشدار روز یکشنبه رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه مبنی بر اینکه می‌تواند "اینجرلیک" را ببندد، در واکنش به تهدید تحریم‌های ایالات متحده و قطعنامه مجلس سنای ایالات متحده است که قتل‌عام ارامنه در یک قرن پیش را به عنوان نسل‌کشی به رسمیت می‌شناسد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا دوشنبه به خبرنگاران گفت: «قبلاً این موضوع نزد من مطرح نشده بود. همانطور که شما اشاره کردید من اولین بار با خواندن مطالب روزنامه‌ها متوجه موضوع شدم و بنابراین باید با وزیر دفاع ترکیه صحبت کنم تا بفهمم منظورشان واقعاً چیست و چقدر جدی هستند.»

اردوغان یکشنبه تاکید کرد، ترکیه همچنین می‌تواند پایگاه راداری "کورجیک" را تعطیل کند.

رئیس پنتاگون گفت، اگر ترکیه درباره تعطیلی پایگاه کورجیک مصمم است، این موضوع باید از سوی ناتو مورد بحث قرار بگیرد. او تاکید کرد: «آن‌ها کشور مستقلی هستند، بنابراین حق ذاتی دارند تا میزبان پایگاه‌های ناتو یا نیروهای خارجی باشند یا نباشند. اما بار دیگر می‌گویم، به اعتقاد من این مساله‌ای مرتبط به ائتلاف و تعهد شما به این ائتلاف شده است، البته اگر آن‌ها درباره آنچه که می‌گویند جدی باشند.»

اسپر گفت: «فکر می‌کنم مسئله‌ای که دوباره اینجا مطرح می‌شود، این است که جهت‌گیری ترکیه در رابطه با اتحاد ناتو و اقداماتی که آن‌ها برای هر کدام از موارد انجام می‌دهند، چیست.»

انتهای پیام
کد مطلب : ۱۴۶۰۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.