۰

آنفلوآنزا مدارس سیستان و بلوچستان را به تعطیلی کشاند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۶
آنفلوآنزا مدارس سیستان و بلوچستان را به تعطیلی کشاند
به گزارش «عصر تعادل»، حمیدرضا رخشانی اظهار داشت: در چند روز اخیر شاهد شیوع آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان بودیم به طوریکه تعداد زیادی از افراد با علائم این بیماری روانه بیمارستانها شدند.

وی ادامه داد: با موافقت استاندار مدارس سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از شیوع این بیماری تا روز یکشنبه هفته آینده تعطیل اعلام شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیش‌از ۱۵۰ نفر بیمار مبتلا به آنفلوآنزا و سرما خوردگی هم‌اینک در سه بیمارستان زاهدان بستری شده‌اند.

دکتر محمد هاشمی‌شهری اظهار داشت: بیش‌از ۷۵۰ نفر با علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا در چند روز اخیر به بیمارستان‌های زاهدان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد بعد از تشخیص پزشک ۱۵۰ نفر بستری شده‌اند.

وی افزود: تاکنون پنج نفر براثر شدت علائم بیماری آنفلوآنزا و داشتن سابقه علائم بیماری‌های زمینه‌ای در استان فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مردم سیستان و بلوچستان درخواست کرد تا با رعایت اصول بهداشت فردی احتمال انتشار این بیماری را کاهش دهند.  

وی با بیان اینکه آنفلوآنزا و سرماخوردگی جزو بیماری های خود محدود شونده است، گفت: بیش از ۹۵ درصد از موارد بیماری نیازی به ویزیت و بستری ندارند و با مراقبت های معمول در منزل از قبیل استراحت، مصرف مایعات و در صورت نیاز استفاده از مسکن های ساده قابل مدیریت هستند.

هاشمی‌شهری تصریح کرد: استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان آنفلوآنزا هیچ جایگاهی ندارد و هر گونه تجویز دارو به جز مسکن های ساده باید با ویزیت و نظر پزشک انجام شود.
کد مطلب : ۱۴۵۶۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.