۰

ژاپن برای نظامیان آمریکایی جزیره می‌خرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۷
ژاپن برای نظامیان آمریکایی جزیره می‌خرد
به گزارش «عصر تعادل»، کیودو روز دوشنبه گزارش کرد دولت ژاپن ۱۶ میلیارد ین (۱۴۶ میلیون دلار) برای خرید این جزیره (مگ) که هشت کیلومتر مربع مساحت دارد و در منطقه کاگوشیما واقع شده،  اختصاص داده است.

«یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه دولت ژاپن امروز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تامین امنیت برای تمرین های نظامی آمریکا بسیار مهم است بنابراین ما سعی خواهیم کرد برای ایجاد یک تاسیسات دائم اقدام کنیم.

ارتش آمریکا پیشتر برای انجام عملیات برخاستن و فرود بالگردها از پایگاه اتوگی در نزدیک توکیو استفاده می کرد اما این محل به دلیل اعتراض در مورد سر و صدای بیش از حد آن در دهه ۱۹۹۰ به طور موقت به جزیره ایوتو منتقل شد.

ژاپن از متحدان اصلی آمریکا در شرق آسیا است و نزدیک به ۴۰ هزار نیروی نظامی آمریکایی در این کشور مستقر هستند.  

علاوه بر تجهیزات و ادوات نظامی آمریکا مستقر در ژاپن، ارتش آمریکا ماه آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی ده‌ها بالگرد، جنگنده و هواپیمای جاسوسی برای مقابله با کره شمالی در پایگاه‌هایش در ژاپن مستقر کرد.

ارتش دو کشور نیز هرچند وقت یکبار رزمایش نظامی مشترک برگزار می‌کنند.  

بروز حوادث مرتبط با هواپیماها و جنگنده های آمریکایی در اوکیناوا ژاپن که بیشترین تعداد نظامیان آمریکا در آن مستقر هستند باعث بروز نگرانی های عمده در میان مردم این منطقه شده و آنها خواستار بسته شدن پایگاه نظامی آمریکا هستند.
کد مطلب : ۱۴۵۵۹۴
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.