۰

سفیر انگلیس در تهران: همواره نگرانی خود را نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز می‌نماییم/ تا برجام برجاست، از تجارت با ایران حمایت می‌کنیم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۶
سفیر انگلیس در تهران: همواره نگرانی خود را نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز می‌نماییم/ تا برجام برجاست، از تجارت با ایران حمایت می‌کنیم
به گزارش «عصر تعادل»، با انتشار پیامی در توییتر افزود: اما «لحن بعضی عکس العمل ها به این بیانیه تعجب آور است. ما همواره نگرانی خود را نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز می نماییم.»

 آلمان، انگلیس و فرانسه در بیانیه مشترکی که شنبه گذشته در تارنمای رسمی وزارت خارجه انگلیس قرار گرفت اعلام کردند که به عنوان سهامداران بنیانگذار ابزار حمایت از تبادلات تجاری (اینستکس) از پیوستن بلژیک، دانمارک، سوئد، فنلاند، نروژ و هلند به این نهاد استقبال می‌کنند.

در این بیانیه آمده است:‌ این اقدام اینستکس را بیشتر تقویت می‌کند و تلاش‌های اروپایی برای تسهیل تجارت مشروع اروپا و ایران را نشان می‌دهد و به وضوح نشان‌دهنده پایبندی مستمر ما به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

در این بیانیه آمده است: اجرای کامل و موثر برنامه جامع اقدام مشترک از حداکثر اهمیت برخوردار است. ایران باید بدون تاخیر به پایبندی کامل به تعهدات خود در برجام برگردد.

تروئیکای اروپا بدون اشاره به تعلل خود در زمینه عمل به تعهدات اقتصادی وعده داده شده در برجام و تعهدات ۱۱گانه خود پس از خروج آمریکا از این توافق، عنوان کرده‌اند: ما بار دیگر بر آمادگی خود برای بررسی همه مکانیسم‌های موجود در برجام، از جمله مکانیسم حل اختلاف، برای حل مسائل مرتبط با اجرای تعهدات ایران در برجام تاکید می‌کنیم.

بیانیه یاد شده می افزاید: ما همچنان به پیگیری تلاش‌هایمان در راستای راه حلی دیپلماتیک در چارچوب برجام پایبندی کامل داریم.

جمهوری اسلامی که همواره بر حفظ برجام و غیرقابل مذاکره بودن آن تأکید کرده است؛ یک‌سال پس از خروج آمریکا از این توافق، پایبندی کامل خود به آن را حفظ کرد اما پس از مشاهده بدعهدی اروپایی‌ها در اجرای تعهداتِ برجامی آنها بویژه بهره‌مندی‌ ایران از منافع اقتصادی این توافق، از اردیبهشت‌ماه امسال گام‌هایی را در جهت کاهش تعهدات خود، طبق برجام آغاز کرد.

پس از اجرای گام چهارم ایران برای کاهش تعهدات در چارچوب برجام، اروپا از یک سو به دنبال بهره‌مندی تهران از مزایای اقتصادی این توافق است و از سوی دیگر گزینه‌های باقی‌مانده برای حفظ برجام را بررسی می‌کند.

 ایران بارها اعلام کرده که اگر سایر طرف‌های باقی‌مانده در برجام تصمیم بگیرند تعهدات خود را مطابق با توافق اجرا کنند، گام‌های کاهش تعهدات برجامی ایران قابل بازگشت خواهد بود.
کد مطلب : ۱۴۵۵۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.