۰

پرتره موتسارت به چهار میلیون یورو فروخته شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۴
پرتره موتسارت به چهار میلیون یورو فروخته شد
به گزارش «عصر تعادل»، حراجی کریستیز قبل از فروخته شدن تابلو، رقم ۸۰۰ هزار تا ۱.۲ میلیون یورو را برای این اثر تخمین زده بود.

قدمت این اثر که یکی از چهار تابلوی نقاشی از موتسارت است که در زمان حیاتش از وی کشیده شد، به سال ۱۷۷۰ بازمی گردد و به جیامبتینو سیگنارولی (Giambettino Cignaroli) نقاش ایتالیایی نسبت داده می شود

این تابلو، موتسارت را در سن ۱۳ سالگی با کلاه گیس و کتی قرمز رنگ نشان می دهد که در حال نواختن هارپسیکورد است.

موتسارت در زمان خلق این اثر، در ایتالیا به سر می برد و ضمن ادامه تحصیلات خود در رشته هنر، در این کشور کنسرت برگزار می کرد.

تابلو به سفارش پیترو لوجیاتی (Pietro Lugiati) از شهروندان ونیزی، چند روز پس از اجرای موتسارت در ژانویه ۱۷۷۰، خلق شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، موتسارت در سال ۱۷۵۶ در سالزبورگ اتریش به دنیا آمد و در سال ۱۷۹۱  از دنیا رفت. وی در همان دوره کودکی، توانایی اش در زمینه موسیقی را نشان می داد، به طوری که از سن ۵ سالگی موسیقی می ساخت و در مقابل خانواده های سلطنتی اروپا می نواخت. او در ۷ سالگی اولین سمفونی و در ۱۲ سالگی اولین اپرای کامل خود را نوشت.

این هنرمند در زندگی کوتاه خود بیش از ۶۰۰ قطعه موسیقی شامل موسیقی برای اپرا، سمفونی، کنسرتو، موسیقی مجلسی، سونات، سرناد و موسیقی برای گروه کُر ساخت.

وی از همان دوران کودکی، چنان نبوغی از خود نشان داد که پدرش به طور جدی و مستمر به آموزش فرزندش پرداخت. موتسارت جزو محبوب ترین آهنگسازان کلاسیک بود و نفوذش در موسیقی هنری غرب کاملا محسوس است.  لودویگ فان بتهوون موسیقی دان و آهنگساز برجسته آلمانی نخستین آثار خود را تحت تاثیر موتسارت خلق کرد و یوزف هایدن موسیقی دان و آهنگساز اتریشی در توصیف موتسارت گفت که آیندگان تا ۱۰۰ سال چنین استعدادی را نخواهند دید.
کد مطلب : ۱۴۵۵۴۶
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.